مقام ایرانی: ما ارزان ترین قیمت بلیت متروی جهان را داریم

© Sputnik / Siavash Sobhgahi مقام ایرانی: ما ارزان ترین قیمت بلیت متروی جهان را داریم
مقام ایرانی: ما ارزان ترین قیمت بلیت متروی جهان را داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
شایسته‌اصل: قیمت بلیت متروی تهران میان متروهای سراسر جهان کمترین است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: ما ارزان‌ترین بلیت مترو در دنیا را در تهران داریم.
وی افزود: همچنین تخفیف‌هایی در زمینه بلیت مترو ارائه شده که همه این‌ها باعث کاهش درآمد مترو شده است. در حال حاضر یک دهم قیمت تمام شده بلیت از شهروندان دریافت می‌شود که جبران مابه‌التفاوت بر عهده دولت و شهرداری است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران بیان داشت:‌ در سال 1400 دولت بیش از 770 میلیارد تومان به مترو و شهرداری تهران بدهی داشته و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان برای سال 1401 ، 1500 میلیارد تومان بدهی توسط دولت در این راستا وجود داشته باشد.
شایسته‌اصل با اشاره به اینکه نرخ بلیت مترو از تجریش تا کرج همان نرخ بلیت درون تهران است و تفاوت آن نهایت 300 تومان است گفت:‌ همچنین حدود 100 نفر روزانه از سمت فرودگاه به تهران با مترو تردد می‌کنند بنابراین گاهی فعالیت مترو در این مسیرها چندان ارزش اقتصادی ندارد برای مسیر هشتگرد هم گاهی روزانه 200 مسافر و گاهی حتی یک مسافر هم نداریم و بر اساس هزینه‌ها فعالیت در این مسیرها نمی‌صرفد و اگر بنز برای این مسیر جهت تردد شهروندان بگذاریم به صرفه تر است.
وی گفت: خط 5 هم جزو فرسوده‌ترین ناوگان‌ها است و نیاز به اورهال دارد و روزانه 200 مسافر از این خط به تهران و کرج می‌آیند و از آنجایی که این قشر عمدتا کارگری هستند تغییرات بسیار حساس است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала