جزئيات جلسه غير علنى مجلس ایران در باره حذف ارز 4200 تومانی

© Flickr / Ivar Husevåg Døskelandجزئيات جلسه غير علنى مجلس ایران در باره حذف ارز 4200 تومانی
جزئيات جلسه غير علنى مجلس ایران در باره حذف ارز 4200 تومانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
موسوی: در کنار هر تصمیمی که برای ارز ترجیحی گرفته می شود باید یک نظام حمایتی برای اقشار مختلف مردم صورت بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایران با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی صبح امروز طی سخنانی اظهار داشت: در این نشست نمایندگان دولت از جمله وزیر کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود درباره بودجه سال آینده کل کشور پرداختند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان اطلاعات سپاه در جلسه غیر علنی امروز مجلس گفت: طائب از طرف دستگاه های نظارتی و امنیتی در جلسه امروز حضور داشت و نگاه کارشناسی دستگاه امنینی را درباره بودجه 1401 بویژه حذف ارز 4200 تومانی مطرح کرد. همچنین رئیس دیوان محاسبات و رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره روند بودجه و ارز ترجیحی نکاتی را مطرح کردند.
موسوی خاطرنشان کرد: در این جلسه بنای بر نتیجه گیری و یا رای گیری را نداشتیم و صرفا قصد گفت و شنود نظرات و هماهنگی و نزدیکی نظر را در ارتباط با مسئله ارز ترجیحی را داشتیم. اگر می خواهیم بودجه قوی داشته باشیم یاید تا حد امکان بین دولت و مجلس هم افزایی وجود داشته باشد. بر همین اساس در مجموع ضرورت هماهنگی در موضوع بودجه و ارز ترجیحی مورد تاکید قرار گرفت.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایران درباره نظر مجلس درباره حذف ارز ترجیحی گفت: نگاه مجلس این است که هر تصمیمی که برای ارز ترجیحی گرفته می شود در کنار آن باید یک نظام حمایتی برای اقشار مختلف مردم صورت بگیرد و هر گونه تحول در نظام ارزی باید با تضمین ثبات اقتصادی و تضمین تامین کالاهای اساسی باشد و وضعیت معیشتی مردم دچار تکانه نشود و حتما باید سبد معیشتی مردم دچار مشکل اساسی نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала