ابراز اطمینان اولیانوف درباره بازگشت به برجام

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه در وین نسبت به بازگشت کامل برجام ابراز اطمینان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین یک شنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منجر به تضعیف توافق هسته‌ای ایران نخواهد شد.
وی افزود: در آستانه احیای برجام، برخی تحلیلگران می گویند که توافق هسته ای ضعیف تر می شود، این اشتباه است، ما شاهد احیای کامل برجام به شکل اولیه آن (با کوچکترین تغییرات) خواهیم بود که طبق تعریف، نمی توان ضعیف تر از سال 2015 باشد."
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
آمریکا دستیابی به توافق برای بازگشت به برجام در روزهای آینده را ممکن دانست
در سال 2015، ایران و کشورهای 5 + 1 - پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان - توافقنامه هسته ای (برجام) را امضا کردند که بر اساس آن تهران باید توسعه برنامه هسته ای خود را منحصراً به اهداف صلح آمیز محدود کند. پارامترهای ویژه از جمله سطح غنی سازی اورانیوم، پذیرش بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاسیسات هسته ای ایران در ازای لغو گام به گام تحریم ها مورد توافق قرار گرفت.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به‌طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های ضدایرانی را بار دیگر اعمال کرد که باعث شد تهران برخی از مفاد این توافق را به تدریج لغو کند.
از آوریل تا دسامبر 2021، ایران و تعدادی از قدرت‌های جهانی هفت دور مذاکره در وین برای بازگرداندن برجام برگزار کردند. ایالات متحده مستقیماً در آنها شرکت نمی کند. هشتمین دور مذاکرات هم اکنون در وین در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала