دیدار وزرای خارجه ایران و سوئد در مونیخ

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان و آن لینده در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان و آن لینده، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوئد در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
وزرای امور خارجه ایران و اتریش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اتریش: گام های آخر مذاکرات وین نفس گیر است
امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای سوئدی خود بعد از نخستین دیدار دو طرف در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، مجددا از آن لینده برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال طرف سوئدی قرار گرفت.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار در خصوص اوضاع یمن تاکید کرد: نگرانی جدی نسبت به گسترش جنگ در یمن به منطقه داریم و سازمان ملل و جامعه بین المللی باید به وظایف خود در راستای مدیریت این وضعیت و کمک به حل و فصل بحران یمن عمل نمایند.
امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به بحران انسانی در افغانستان و روند رو به افزایش آوارگان از این کشور بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور میزبان بیش از چند میلیون آواره افغانستانی به تنهایی نمی تواتد تمام بار این بحران را به دوش بکشد.
وزیر امور خارجه سوئد بیان داشت: چهار صد سال رابطه دوجانبه بین تهران و استکهلم و حضور ایرانیان نخبه در جامعه سوئد و دو وزیر با ریشه های ایرانی حاکی از رشته های قوی اتصال و پیوند بین دو کشور و ملت است.
لینده در این دیدار همچنین از آمادگی سوئد برای تداوم کمک‌های کنونی این کشور به واکسیناسیون آوارگان افغانستانی در ایران خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала