احتمال حذف تیم ملی ایران از جام جهانی و جدایی مهدوی‌کیا از تیم امید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فدراسیون فوتبال ایران
فدراسیون فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران به اقداماتی در کمیته اخلاق فیفا اشاره کرد که ممکن است کنار گذاشتن تیم ملی ایران از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به همراه داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال با وجود عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون به کارش ادامه خواهد داد.
کامرانی فر در تازه‌ترین گفتگوی خود به مواردی اشاره کرده است که می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد وضعیت تیم ملی بزرگسالان و تیم امید به همراه داشته باشد؛ از اقداماتی در کمیته اخلاق فیفا در مورد تیم ملی ایران تا احتمال قطع همکاری با مهدی مهدوی کیا در تیم امید.
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ایران برکنار شد
کامرانی فر با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص تیم ملی فوتبال گفت: مواردی درباره فدراسیون فوتبال مطرح شده است که می‌تواند در آینده به تیم ملی ما لطمه بزند. خواهش می‌کنم اگر مطلبی مطرح شده است، از این به بعد کمتر به آن بپردازیم و به موفقیت تیم ملی کمک کنیم. پیروزی تیم ملی به خاطر توانمندی بازیکنان و عملکرد خوب کادر فنی بوده است. امکان دارد در آینده بخش‌هایی خارج از کشور به یکسری موضوعات ورود کنند. سلامت و حفاظت تیم ملی را از تمام افرادی که نسبت به موضوع فوتبال حساس هستند، تقاضا می‌کنم تا کمتر وارد حاشیه شویم و مسیر را طی کنیم.
دبیر کل فدراسیون فوتبال در واکنش به این جمله که کمیته اخلاق فیفا به یکسری از مسائل ورود کرده و احتمال کنار گذاشتن تیم ملی از جام جهانی قطر وجود دارد، تاکید کرد: اشاره من هم مثل شما است. خواهشم از همه عزیزان و اصحاب رسانه این است به موضوعاتی که نیاز نیست نپردازیم و اجازه بدهیم موفقیتمان در فوتبال و حضورمان در جام جهانی تثبیت بشود!
کامرانی فر که در برنامه "شب‌های فوتبالی" حضور یافته بود درباره احتمال ادامه کار با"دراگان اسکوچیچ" سرمربی تیم ملی و یا تغییر او با وجود صعود تیم ملی به جام جهانی تصریح کرد: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که مصوبه جدید اعضای هیات رئیسه مورد نیاز است. نیاز است که مصوبه اعضای هیات رئیسه نسبت به اتفاقاتی که در آینده می‌افتد را داشته باشیم.
موضوع مهم دیگری که دبیر کل فدراسیون فوتبال پاسخ‌های نگران کننده‌ای به آن داد، وضعیت سرمربیگری تیم امید بود. کامرانی فر در خصوص آخرین شرایط حضور مهدی مهدوی کیا در تیم امید گفت: در جلسات قبل هیات رئیسه مصوب شده بود قرارداد مهدوی کیا به صورت یورو بسته شود اما بر اساس قوانین داخلی امکان پذیر نبود و باید در هیات رئیسه بعدی تبدیل به ریال می‌شد. یک پروسه است که طول کشیده است. باید منتظر باشیم هیات رئیسه جدید و سرپرست فدراسیون فوتبال درباره تیم امید تصمیم‌گیری کنند و بر اساس آن مسیر را پیش ببریم. تیم امید بازی‌های سختی را در مرحله اول گروهی در پیش دارد.
وی تاکید کرد: سرمربی تیم امید تا این لحظه (جمعه شب) مهدوی کیا بود. از این لحظه به بعد امکان دارد اعضای هیات رئیسه با توجه به بودجه‌ای که دارند برنامه‌ریزی کنند.
کامرانی فر مذاکره فدراسیون با گزینه‌های دیگر برای جانشینی مهدوی کیا را رد کرد و افزود: هیچ صحبتی نشده است. برنامه‌ریزی شده است تا اعضای هیات رئیسه این هفته جلساتی داشته باشند و اتفاقات فدراسیون بر اساس تصمیمات اعضای هیات رئیسه رقم بخورد. هیات رئیسه مصمم هستند اهداف فوتبال را قوی‌تر پیش ببرند.
"با این حساب تیم امید فوتبال ایران در حال حاضر بدون سرمربی است؟" وی در پاسخ به این سئوال گفت: باید یا بحث قرارداد مهدوی کیا قطعی شود و یا اعضای هیات رئیسه به این نتیجه برسند که تیم امید را با شرایط جدید اداره کنند. باید تامین منابع شود تا هم تیم امید و هم تیم‌های دیگر را مدیریت کنیم.
دبیر کل فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص احتمال تغییر رای انضباطی پرونده بازیکن گابنی گل گهر هم گفت: اگر استیناف رای را تایید کرده باشد، این رای نهایی است. اگر باشگاهی اعتراض داشته باشد می‌تواند به دادگاه عالی ورزش شکایت کند. رای دیگر بازبینی نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала