دیدار عبداللهیان با صوفیا ویلمز وزیر امور خارجه بلژیک

© Photo / David Kostnerمونیخ
مونیخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با خانم صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت " وزارت خارجه ایران"، وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با خانم صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر نمود.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشینه خوب صد و سی ساله روابط بین دو کشور تاکید کرد: "فرصت های دوجانبه و چند جانبه فراوانی در روابط فی ما بین دو کشور وجود دارد و میزبانی نهادهای اروپایی در بروکسل نیز ابعاد جدیدی به روابط و همکاری‌های فی مابین بخشیده است".
امیرعبداللهیان با اشاره شروع تحرک جدید در روابط دو کشور طی ماه‌های اخیر بعد از شروع به کار دولت جدید کشورمان، گسترش بیشتر همکاری‌های پارلمانی بین تهران و بروکسل را یکی از ظرفیت های توسعه روابط سیاسی دو کشور توصیف کرد.
بیانیه سفارت ایران در بلژیک در مورد محکومیت یک دیپلمات ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2021
بیانیه سفارت ایران در بلژیک در مورد محکومیت یک دیپلمات ایرانی
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به تاثیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری در تعمیق روابط، فعالیت دفاتر تجاری و بازرگانی بلژیک و حفظ فعالیت‌های آن را حائز اهمیت دانست که کمک موثری به ساخت آینده روابط بین دو کشور می‌کند. وزیر امور خارجه ایران بر آمادگی ایران برای توسعه روابط در عرصه‌های مختلف با بلژیک از جمله در حوزه‌های فنی و فن آوری‌های نوین و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با همتای ایرانی خود، به ابعاد مختلف روابط دو کشور اشاره و تاکید کرد ارتقاء هر چه بیشتر این روابط، تاثیرات مثبت زیادی در اروپا و غرب آسیا خواهد داشت.
خانم ویلمز همچنین بر آمادگی کشورش برای همکاری در همه ابعاد روابط دوجانبه و تلاش برای پیگیری توافقات صورت گرفته به منظور توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد.
در این دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در مورد برخی موضوعات کنسولی از جمله وضعیت اسدی نیز گفتگو و تبادل نظر کردند و امیرعبداللهیان مواضع و دیدگاه‌های ایران را در خصوص این موضوع برای همتای بلژیکی خود تبیین کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала