وزارت امور خارجه روسیه متن واکنش مسکو به پاسخ آمریکا به تضمین های امنیتی را منتشر کرد + جزئیات

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه بر اوضاع ایران
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو واکنش خود به پاسخ آمریکا به تضمین های امنیتی را به جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه تقدیم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه اعلام کرد واشنگتن به عناصر اساسی پیش نویس معاهده با ایالات متحده در مورد تضمین های امنیتی که توسط طرف روسی تهیه شده بود، پاسخ سازنده ای نداده است.
توضیح داده می شود که منظور امتناع از گسترش بیشتر ناتو، دست برداشتن از "فرمول بخارست" درباره عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو می‌شوند و خودداری ایجاد پایگاه‌های نظامی در قلمرو کشورهایی که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند و عضو اتحاد نیستند و همچنین بازگشت قابلیت‌های نظامی از جمله پتانسیل تهاجمی و زیرساخت‌های ناتو به وضعیت سال 1997 است.
روسیه معاون سفیر آمریکا را اخراج کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
روسیه معاون سفیر آمریکا را اخراج کرد
طبق متن تقدیمی"روسیه در شرایط فقدان آمادگی طرف آمریکایی برای توافق بر سر تضمین های محکم و الزام آور قانونی برای تضمین امنیت ما از سوی ایالات متحده و متحدانش، مجبور به پاسخگویی از جمله از طریق اجرای اقداماتی با ماهیت نظامی-فنی خواهد بود".
در این سند تاکید شده است که هیچونه "تهاجم به اوکراین" وجود نداشته و برنامه ریزی نشده است و اتهامات علیه روسیه تلاشی برای اعمال فشار بر آن و بی ارزش کردن پیشنهادات برای تضمین های امنیتی است.
این سند تاکید می کند که درخواست برای خروج نیروها از مناطق خاصی در خاک روسیه غیرقابل قبول است و چشم انداز دستیابی به توافقات واقعی را تضعیف می کند.
لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای روسیه گفت: واکنش روسیه به پاسخ آمریکا در مورد تضمین های امنیتی حاوی برهان های روشنی برای تضمین ثبات از جمله ثبات جهانی است و ایالات متحده و ناتو باید به اجرای اقدامات برای حفظ صلح بازگشته و لفاظی های برضد روسیه را کنار بگذارند.
این نماینده مجلس دمنا اضافه کرد، " صحبت در مورد نوعی اولتیماتوم نیست "، فدراسیون روسیه ماهیت "بسته ای" پیشنهادات خود را اعلام می کند، که بر اساس آن می توان یک "معادله امنیتی" جدید ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: ما مجدداً از ایالات متحده و ناتو می خواهیم که به اجرای اقدامات برای حفظ صلح بازگردند و سیاست مهار و تحریک هیستری ضد روسی را کنار بگذارند.
در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو به ویژه از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق، پیوستن اوکراین به این بلوک و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از فروپاشی شوروی می خواهد. این پیشنهادات همچنین شامل بند عدم استقرار تسلیحات ضربتی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهای این اتحادیه در شرق اروپا به مواضع سال 1997 است.
دیرتر ایالات متحده و ناتو پاسخ های کتبی به پیشنهادات روسیه در خصوص تضمین های امنیتی را به مسکو ارسال کردند. وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد شرکای غربی مهم ترین موضوع - عدم گسترش ناتو را نادیده گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала