نماینده مجلس: طرف‌های مذاکرات وین، ایران هسته‌ای را پذیرفته و پایبند به توافقات باشند

© Photo / IRNAعباس گلرو،عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
عباس گلرو،عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
عباس گلرو،عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است طرف‌های مذاکرات وین، ایران هسته‌ای را پذیرفته و پایبند به توافقات باشند.
به گزارش اسپوتنیک، عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره روند مذاکرات وین گفت: خوشبختانه مذاکرات با درایت و هوشمندی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود. البته سختی‌هایی وجود دارد که به ذات سیاست ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی مربوط است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دیپلماسی کشور نباید تک بعدی باشد و دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی هم بنایی بر سیاست تک بعدی ندارند. چرا که ظرفیت‌های بیشماری در عرصه بین الملل برای تنوع بخشی بر دیپلماسی و بهبود اقتصاد و تجارت کشور وجود دارد.
وی تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی قوی ایران در تحرکات چندماه اخیر دولت در حوزه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای چین و روسیه مشاهده شده است.
نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه ۱۵ کشور همسایه ایران ظرفیت بسیار بالایی برای تقویت واردات و صادرات دارند، گفت: استفاده از ظرفیت سیاسی و اقتصادی کشورهای همسایه که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، موجب می‌شود، سیاست اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا با شکست مواجه شود. علاوه بر این فرصت‌های ارزشمند سیاسی و اقتصادی پیش روی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
آمریکا: پیشرفت قابل‌ توجهی در مذاکرات وین بدست آمده است
گلرو اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا با سیاست شکست خورده تحریم‌ها، نمی‌تواند دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی را محدود کند. چرا که دانش هسته‌ای در عمق جان دانشمندان و نخبگان کشور ریشه دوانده است.
وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی در دانش هسته‌ای که مهمترین دانش روز است و کاربرد زیادی در صنعت پزشکی و علوم مختلف دارد، پیشرفت کرده و به جایگاه ارزشمندی دست یابیم.
نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید، عامل مهمی در شتاب دادن به توسعه دانش هسته‌ای است.
گلرو خاطرنشان کرد: بهتر است اروپا و آمریکا سیاست شکست خورده تحریم و مقابله با ایران را کنار گذاشته و دانش ایران هسته‌ای را بپذیرند. البته جمهوری اسلامی ایران آمادگی هرگونه تعامل سازنده با طرفین را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала