کشته شدن یکی دیگر از سرکردگان داعش در عراق

© AFP 2023 / Ahmad al-Rubayeکشته شدن یکی دیگر از سرکردگان داعش در عراق
کشته شدن یکی دیگر از سرکردگان داعش در عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
نیروی هوایی عراق، سرکرده داعش موسوم به "والی الانبار" به همراه یکی از معاونانش را در استان الانبار واقع در غرب این کشور از پای درآورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق موسوم به "الاعلام الأمنی" خبر داد که یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش موسوم به "والی الانبار" کشته شده است.
بر اساس خبرمنتشره ، پس از رصد اطلاعاتی دقیق توسط نیروهای اطلاعاتی وزارت دفاع عراق و نیروهای ستاد مشترک عملیات ارتش، جنگنده‌های این کشور در یک حمله هوایی موفق شدند "مثنى خضر کامل شتران" ملقب به "ابو ملوکة" را از پای درآورند.
فرار دو فرمانده داعش از زندانی در حسکه سوریه به مرز ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
فرار دو فرمانده داعش از زندانی در حسکه سوریه به مرز ترکیه
در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است، کامل شتران به همراه یکی از معاونان خود که در یک خودرو حضور داشتند، در صحرای "الرطبه" واقع در غرب عراق، با حملات هوایی نیروهای این کشور، کشته شدند.
در همین ارتباط، عارف الحمامی" نماینده ائتلاف "دولة القانون" به رهبری "نوری المالکی" نخست وزیر پیشین عراق، اخیرا از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور خبر داد.
الحمامی گفت که طرح بین‌المللی به رهبری آمریکا وجود دارد مبنی بر حمله به زندانهای عراق به ویژه زندانهای استان الانبار. به گفته وی، بر اساس این طرح، پس از حمله به این زندانها، سرکرده‌های گروه تروریستی داعش فراری داده می‌شوند.
این نماینده عراقی با بیان اینکه برخی از مسئولان سیاسی عراق، مجری این طرح آمریکا خواهند بود، ادامه داد: "آمریکا و همپیمانان داخلی آن، در راستای متزلزل کردن نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد که از طریق حملات گروههای تروریستی و مشغول کردن الحشد الشعبی به این حملات، صورت خواهد گرفت".
وی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی و دستگاههای امنیتی در برابر این طرحهای خبیثانه خواهند ایستاد و در راستای برقراری امنیت در داخل عراق و مرزهای این کشور، تلاش خواهند کرد تا از نفوذ عناصر تروریستی یا فراری دادن عناصر داعش از زندانهای عراقی به ویژه زندانهای "الرمادی" جلوگیری کنند.
این در حالی است که "عدی الخدران"یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح نیز گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از داعشی ها در مناطق مختلف عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق "حمرین"، "الحاوی" یا مناطق، به خوبی هویداست.
وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماههای اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: "مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاحهای پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز".
این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که داعش در ۹۰ درصد از حملات خود، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. لذا باید تحقیقات فوری آغاز شود تا مسیر رسیدن این سلاح و تأمین کنندگان آن مشخص و تبیین شود که چه طرفهایی این سلاحها را به دست داعش می‌رسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала