رویارویی ولیعهد عربستان با رئیس جمهور آمریکا بر سر نفت

© REUTERS / HANDOUTمحمد بن سلمان، ولیعهد سعودی
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
بایدن به محمد بن سلمان فشار آورده تا برای کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نفت بیشتری را تولید و عرضه کند ولی سعودی ها به این درخواست بایدن وقعی ننهاده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کاخ سفید این هفته دو تن از مقامات خود را به عربستان سعودی فرستاد تا بر ریاض فشار بیاورند تا نفت بیشتری تولید و به بازارهای جهانی عرضه کند، تحلیلگران عمده دلیل این امر را ترس از افزایش شدید قیمت انرژی در صورت گویا تهاجم قریب الوقوع روس‌ها به اوکراین می‌دانند.
یک مقام آمریکایی در گفتگو با سی ان ان تأیید کرد که "برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و آموس هوخشتاین، نماینده وزارت امور خارجه در امور انرژی، دیروز چهارشتبه به عربستان سفر و برای تقویت همکاری‌ها در سطوحی بسیار بالاتر از گذشته به توافق رسیدند، هر چند که در حاشیه این بازدید و سفر از ریاض آمریکایی‌ها برای تولید بیشتر نفت و ثبات بازارها به عربستان فشار آورده است.
شاهزادگان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
بروز ‌اختلافات جدید در بین شاهزادگان سعودی و تلاش آنها برای کنار زدن ولیعهد عربستان
این مقام مسئول گفت: سعودی‌ها به دلیل تعهدات خود به اوپک + در برابر هرگونه تغییر در تولید مقاومت کردند.
سفر این مقامات به عربستان سعودی پس از تماس تلفنی بایدن و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در هفته گذشته انجام می‌شود که طی آن آنها "اطمینان از ثبات عرضه انرژی در بازارهای جهانی " را بررسی کردند.
بایدن در سخنرانی روز سه شنبه خود گفت: "بعید است که حمله روسیه به اوکراین به آمریکایی‌ها آسیب برساند.
وی ادامه داد: البته ممکن است این امر بر قیمت انرژی ما تأثیر بگذارد، بنابراین اقدامات زیادی را برای افزایش تولید نفت در سراسر جهان و جبران قیمت نفت انجام خواهیم داد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده بارها از تولید کنندگان نفت در خلیج فارس خواسته که تولید و عرضه خود را افزایش دهند تا قیمت بنزین که هم اکنون دوبرابر بیشتر از دوران ماقبل کرونا رسیده کاهش یابد.
با این حال سعودی‌ها گفته‌اند که بیش از آنچه که در سال گذشته به عنوان بحشی از توافق اوپک پلاس توافق کرده‌اند، نفت تولید نخواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала