افزایش مزاحمت های اورژانس تهران؛ ۲ تا ۶ ماه حبس در صورت محرز شدن

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / اورژانس ایران
اورژانس ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران از افزایش ۲۰ درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس تهران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر پژمان آقازاده در خصوص افزایش مزاحمت های تلفنی مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: مزاحمت های تلفنی اورژانس تهران با افزایش رو به رو بوده است.
وی با بیان اینکه شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی مزاحمت برای اورژانس تهران بوده ایم، گفت: راهکار اولیه ای که در این خصوص در نظر گرفته ایم، راهکار ریشه ای فرهنگ سازی است. باید در خصوص اینکه یک مزاحمت تلفنی چه مشکلاتی را برای افراد نیازمند به فوریت های پزشکی ایجاد می کند اطلاع رسانی بیشتری انجام دهیم. پشت خط نگه داشتن افرادی که نیازمند فوریت های پزشکی هستند اثری جز به خطر انداختن جان آنها ندارد.
آقازاده ادامه داد: راهکار مهم دیگری که می توان برای کاهش مزاحمت های تلفنی پیش گرفت برخوردهای قانونی است. در حال حاضر مزاحمت تلفنی و مجازاتی که برای آن در نظر گرفته می شود با یکدیگر توازن ندارد. به عنوان مثال فردی با یک شماره تماس و سیم‌کارت برای اورژانس ۱۱۵ مزاحمت ایجاد می کند و در نهایت برای تنبیه وی سیم‌کارتش را می سوزانند. طبیعتا این مجازات نمی تواند بازدارنده باشد.
بوی مرموز در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
افزایش ماموریت‌های اورژانس در پی آلودگی هوا در تهران
معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران با اشاره به برگزاری جلساتی با دادستانی تهران و سایر سازمان‌های همکار و پشتیبان در امر امدادرسانی، گفت: این جلسات در سطح وزارتخانه تشکیل می شود و موضوع جلسات این است که چه جرمی برای مزاحمان تلفنی در نظر گرفته شود که حتی در این جلسات پیشنهاد دو تا شش ماه حبس در صورت محرز شدن جرم نیز مطرح شد.
به گفته وی، ادامه پیدا کردن این جلسات که منجر به یک نتیجه شود بسیار مهم است و می تواند کمک کننده باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала