آمریکا دستیابی به توافق برای بازگشت به برجام در روزهای آینده را ممکن دانست

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا: توافق برای بازگرداندن برجام ممکن است در روزهای آینده حاصل شود.
به گزارش اسپوتنیک، توافق برای بازگشت به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران می تواند در روزهای آینده حاصل شود. این نظر روز جمعه توسط نماینده وزارت امور خارجه بیان شد.
وی گفت: ما موافقیم که تا زمانی که همه چیز به توافق نرسیده است، هیچ توافقی صورت نگرفته است و پیشرفت قابل توجهی در هفته گذشته حاصل شده است. اگر ایران جدیت نشان دهد، پس می‌توانیم و باید چند روز آینده به تفاهم در مورد بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام در چارچوب توافق برسیم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
امیرعبداللهیان: این طرف‌های غربی هستند که بایستی ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیشتر روز جمعه گفت در صورتی که کشورهای غربی در مذاکرات وین انعطاف نشان دهند، توافق بر سر بازگرداندن کامل توافق هسته ای ایران در آینده نزدیک حاصل خواهد شد.
میخائیل اولیانوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که طرفین می‌توانند تا پایان فوریه بر سر توافق هسته‌ای به توافق برسند. به گفته وی، مذاکرات وین به خط پایان رسیده است.
هشتمین دور مذاکرات برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه و بازگرداندن آمریکا به این توافق چندجانبه در پایتخت اتریش در جریان است. این کار در چارچوب رایزنی‌های کمیسیون مشترک ایران و پنج کشور (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه)، رایزنی‌های فردی با آمریکا بدون مشارکت جمهوری اسلامی و همچنین در قالب سه کارگروه مذاکره کنندگان پیش نویس توافق نهایی را تهیه می کنند. همانطور که انتظار می رفت، دور هشتم ممکن است آخرین دور باشد، مذاکره کنندگان قرار بود کار را در فوریه 2022 تکمیل کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала