پاسخ لاوروف به این سوال که آیا تشدید تنش در اطراف اوکراین 20 فوریه به پایان می رسد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد
لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا تشدید تنش در اطراف اوکراین 20 فوریه به پایان می رسد گفت نمی دانم، روسیه آنرا ایجاد نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف اعلام کرد این مسئله که آیا وخامت اوضاع در اطراف اوکراین در 20 فوریه به پایان می رسد یا نه به روسیه بستگی ندارد، زیرا این روسیه نیست که به تنش شدت می بخشد اما در این روز، همانطور که برنامه ریزی شده ، تمرینات نظامی روسیه و بلاروس به پایان می رسد.
جمهوری خلق لوهانسک از وخامت  قابل توجه وضعیت در خط تماس در دنباس خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
جمهوری خلق لوهانسک از وخامت قابل توجه وضعیت در خط تماس در دنباس خبر داد
وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا، گفت: "در مورد 20 فوریه، این سوال از من نیست. تمرینات نظامی ما همانطور که اعلام شد 20 فوریه به پایان می رسد. در مورد اینکه آیا تشدید تنش در 20 فوریه تمام می شود یا خیر، من نمی دانم، زیرا به این تنش دامن نزده ایم. ما به این کار اشتعال نداریم."
مسکو بارها اعلام کرده است که کی یف به توافقات مینسک پایبند نیست و مذاکرات برای حل مناقشه را به تعویق می اندازد. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کی یف نیمی از کل پرسنل نیروهای مسلح اوکراین را به منطقه دنباس فرستاد. مسکو از انتقال تجهیزات نظامی از کشورهای ناتو به مرزهای روسیه و افزایش تعداد مربیان غربی در دنباس ابراز نگرانی کرده است. کشورهای غربی به حمایت نظامی از اوکراین، از جمله با تهیه سلاح هایی که در دنباس استفاده می شود، ادامه می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала