انتشار نقشه "حمله روسیه به اوکراین" در بریتانیا+ عکس

© AFP 2023 / Fabrice Coffrini لندن
 لندن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
وزارت دفاع بریتانیا، نقشه "مسیرهای حمله روسیه به اوکراین" را ترسیم کرده و در آن نام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ذکر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع بریتانیا، نقشه "مسیرهای حمله روسیه به اوکراین" را کشیده و در آن نام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ذکر شده است. در این نقشه تحت عنوان " محور تهاجم احتمالی رئیس جمهور پوتین"، دو فاز تهاجم زمینی مشخص شده است.
به عقیده نظامیان بریتانیا، اولین فاز از سمت مناطق غربی روسیه به سوی کی یف و دنپر از جهت کریمه در امتداد سواحل آزوف و از طریق خاک بلاروس به سمت اوکراین آغاز می شود و فاز دوم از جهت دنپر به سمت "وینیتسا" و از کریمه به سمت اودسا.
در عین حال در وزارت دفاع بریتانیا نوشتند که این نقشه فقط " به عنوان یک هدف مصور" ترسیم شده است. در وزارت دفاع بریتانیا متذکر شدند که "روسیه حضور قابل توجه نظامی خود را حفظ می کند که میتواند بدون هشدار دست به تهاجم بزند".
این درحالی است که نیروهای روسیه پس از پایان رزمایش به محل دائمی استقرار خود بازگشتند.
گفتنی است چندی پیش، نشریه های چاپ بریتانیا، "سان و میرر"، خبری را منتشر کردند که بر طبق آن " حمله روسیه به اوکراین درست سر ساعت یک نیمه شب به وقت لندن 16 فوریه انجام خواهد شد. روز بعد "سان" این خبر را تصحیح کرد و "میرر" نوشت که حمله انجام نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала