کاوشگر ناسا تصاویری از سیاره مشتری و قمر آنرا ارسال کرد

© Photo / NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Kevin M. Gillسیاره مشتری
سیاره مشتری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
فضاپیمای جونو تصاویر جدیدی از سیاره مشتری و قمر آن گانیمد را به نمایش گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اعضای تیم ماموریت جونو در یک پست تصاویری از یک دهانه بزرگ بر روی قمر گانیمد و تصویری از سیاره مشتری را منتشر کردند.
وبسایت ماموریت جونو در توضیح عکس مشتری نوشت: اگر می‌توانستید سوار بر فضاپیمای جونو ناسا از کنار سیاره مشتری گذر کنید منظره‌ی خیره کننده‌ی مشابهی را مشاهده می‌کردید.
تصویر گانیمد در طی گذر این فضاپیما از کنار مشتری در ژوئن ۲۰۲۱ هنگامی که این فضاپیما تنها ۱۰۴۶ کیلومتر بر فراز گانیمد پرواز می‌کرد، ثبت شد.
توماس توموپولوس"(Thomas Thomopoulos)، دانشمند آماتور، این تصویر رنگی پیشرفته را با استفاده از داده‌های دوربین جونو کم(JunoCam) ایجاد کرده است.
این تصویر دهانه بزرگ "کیتو "(Kittu) را نشان می‌دهد که تقریبا ۱۵ کیلومتر عرض دارد و مواد تیره‌رنگ اطراف آن هنگام برخورد یک سیارک کوچک خارج شده است.
کوین گیل(Kevin M. Gill) نیز با استفاده از داده‌های خام دوربین جونو که شامل هفت تصویر از سی و نهمین گذر جونو از کنار مشتری در ۱۲ ژانویه بودند، تصویر بالا را ایجاد کرد.
ناسا خاطرنشان کرد که تماشای مشتری از زمین غیرممکن است زیرا مدار این سیاره همیشه خارج از مدار زمین است و بنابراین تنها در هنگام درخشش کامل خورشید قابل رویت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала