واکنش نماینده روسیه در مذاکرات وین به خبر دروغ رسانه های غربی

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان بین المللی در وین دیشب کار رسانه های عربی را که به دروغ خبر داده بودند روسیه بامداد امروز چهارشنبه به اوکراین حمله خواهد کرد، شرم آور و ننگین نامید.
به گزارش اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف در توییتر نوشت: "به جامعه بین المللی هشدار داده شده بود که حدود ساعت 1 بامداد روز 16 فوریه (یعنی همین الان به وقت محلی در #اوکراین) روسیه به همسایه خود حمله خواهد کرد. تهاجم کجاست؟ آیا به خاطر دامن زدن به تنش ها و گمراه کردن جامعه جهانی عذرخواهی خواهند کرد؟ این ننگین و شرم آور است، اصلاً ننگین و شرم آور!"
یادآور می شود پیشتر کرملین پیشتر به طعنه در مورد گزارش های تعدادی از رسانه های غربی در مورد "تهاجم" روسیه به اوکراین در بامداد امروز اظهار نظر کرده بود، دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرد که اوکراینی ها برای آمادگی ساعت های زنگ دار خود را کوک کنند.
روابط روسیه و غرب در ماه های اخیر بیش از پیش متشنج شده است. کشورهای غربی مسکو را به تدارک "تهاجم" به اوکراین متهم می کنند و در این رابطه حضور خود را در شرق اروپا تقویت کرده و تهدید به تشدید تحریم ها می کنند. روسیه همه این ادعاها را رد می کند و یادآور می شود که کی یف به توافقات مینسک پایبند نیست: نیروهای مسلح اوکراین نیمی از پرسنل خود را در نزدیکی خط تماس با منطقه دنباس متمرکز کرده و از سلاح های ممنوعه به نیرویهای مردمی در این منطقه شلیک می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала