معمار تحریم‌ های ایران از وزارت خارجه آمریکا جدا شد

© AP Photo / Susan Walshمعمار تحریم‌ های ایران از وزارت خارجه آمریکا جدا شد
معمار تحریم‌ های ایران از وزارت خارجه آمریکا جدا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
ریچارد نفیو یکی از اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ ای آمریکا که به عنوان معمار تحریم‌ های آمریکا علیه ایران شناخته می‌ شود؛ دو ماه پس از جدایی از تیم مذاکره‌ کننده آمریکا، از وزارت امور خارجه جدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، ریچارد نفیو یکی از اعضای پیشین تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای آمریکا، ابتدا در حساب کاربری خود در توییتر درباره جدایی‌ اش از تیم مذاکره‌ کننده و وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: با توجه به اینکه طی هفته‌ های اخیر این موضوع مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است، من باید مواردی را شفاف‌ سازی کنم. من در روز ۶ دسامبر [۱۵ آذر] به دلیل یک اختلاف نظر صریح در زمینه سیاست‌ ها از تیم ایران در [وزارت امور خارجه] ایالات متحده جدا شدم. من هفته گذشته وزارت امور خارجه را نیز ترک کردم.
وی در توییت دیگری ادامه داد: اگرچه دیدگاه‌ های من از سوی تعداد اندکی به غلط تفسیر شده و این روند همچنان ادامه دارد، اما در حال حاضر با توجه به ماهیت مذاکراتی که در وین در جریان است، قصد ندارم جزئیات بیشتری را [در خصوص جدایی از تیم مذاکره‌ کننده و وزارت خارجه آمریکا] بیان کنم.
وی در توییت دیگری خاطر نشان شد که به حضور کوتاه خود در دولت بایدن افتخار می‌کند، اما حتی اگر دولت بایدن شغل دیگری [خارج از وزارت امور خارجه] به او پیشنهاد دهد، آن را نخواهد پذیرفت زیرا ترجیح می‌دهد که به محیط دانشگاهی بازگردد.
نفیو در دولت باراک اوباما رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا، در وزارت خارجه آمریکا حضور داشت و بخشی از تیمی بود که به تصویب ۴ قطعنامه (۱۷۹۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۹۲۹) در شورای امنیت علیه ایران کمک کرد.
او سال ۲۰۱۳ به تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ ای آمریکا پیوست و سرپرستی کارشناسان مسائل تحریمی در این تیم را به عهده گرفت. از نفیو به‌ جهت نقشی که در همین دوران در طراحی شبکه تحریم‌ ها علیه ایران داشته است به‌ عنوان یکی از اصلی‌ ترین معماران شبکه تحریم‌ ها ضد ایران یاد می‌ شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала