حکم دیوان عدالت اداری ایران درباره افرادی که واکسن کرونا نزده اند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حکم دیوان عدالت اداری ایران درباره افرادی که واکسن کرونا نزده اند
حکم دیوان عدالت اداری ایران درباره افرادی که واکسن کرونا نزده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
مدیر روابط عمومی دیوان عدالت اداری ایران: ادارات حق ندارند از ورود کارمندانی که واکسن کرونا نزدند به محل کار جلوگیری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مجید بشیری، مدیر روابط عمومی دیوان عدالت اداری ایران در گفت‌وگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به انتشار خبر رای دیوان به نفع واکسن نزده ها گفت: مصوبه جلسه (24 مهر ماه) ستاد ملی مدیریت کرونا به سازمان امور اداری و استخدامی تکلیف کرده که مصوبات قبلی را بازنگری کرده و با همکاری وزارت بهداشت بخشنامه جدیدی تنظیم کند به گونه‌ای که کارکنان دولت عموما نسبت به تزریق واکسن اقدام و در محل کار خود حضور داشته باشند و برای متخلفین ضمانت اجرایی لازم پیش بینی شود.
مدیر روابط عمومی دیوان عدالت اداری ایران افزود: ما در رای هیات عمومی گفته ایم هر چند بند سه بخشنامه مورد شکایت در اجرای این مصوبات وضع شده لکن مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صرفا اقدام به تخلف انگاری کرده و متضمن حکمی که دلالت بر اختیار دستگاه اجرایی نسبت به جلوگیری از ورود کارمندان دولتی باشد نیست؛ بنابراین تصویب بند سه بخشنامه مورد شکایت را خارج از صلاحیت مقام واضع مقرره و مغایر با مصوبه مذکور ستاد ملی بیماری کرونا دانسته و ابطال شد. در این ارتباط هیچ دستگاهی اختیار این کار را ندارد که مستند خود را مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا 24 مهرماه قرار دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала