کشف خفاش هایی با ویروس های کرونای قابل سرایت به انسان در لائوس

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMویروس کرونا
ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
در جمعیتی از خفاش های خاص که در غارهایی در شمال لائوس زندگی می کنند، زیست شناسان سه نوع ویروس کرونا را که قبلا ناشناخته بوده اند، کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در مقاله علمی مجله Nature می نویسند که همه آنها ممکن است به سلولهای انسای سرایت کنند.
محققین می گویند:‌ " ما اولین آمارگیری را از ویروس های کرونا که بر جمعیت خفاش ها در شمال لائوس تاثیر می گذارند، انجام داده ایم. موفق شدیم ۵ پاتوژن ناشناخته قبلی را کشف کنیم که سه مدل از آنها BANAL-52 ، BANAL-103 و BANAL-236 از بستگان نزدیک SARS-CoV-2 بودند. آنها قادرند به سلول های انسان سرایت کنند.
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
کشف سویه جدید امیکرون
با توجه به پاندمی ویروس کرونا، دانشمندان از کل جهان در حال بررسی تاریخچه منشاءSARS-CoV-2 هستند و خطرات دیگر ویروس کرونا را روی موجودات زنده ای که قادرند به انسان منتقل کنند، مطالعه می کنند. مشخص ضد که پاتوژن های مشابه در جمعیت خفاش ها و سایر حیوانات وحشی در روسیه، ایالات متحده آمریکا، کامبوج، سوئیس و سایر کشورها در گردش هستند.
زیست شناسان به رهبری مارک الویس از انستیتو پاستور در جریان یک مطالعه جدید، ویروس هایی را که خفاش های موجود در غارهایی در مرز چین و لائوس آلوده می کنند، مورد مطالعه قرار دادند.
دانشمندان نزدیک چنین غارهایی بیش از ۶۰۰ خفاش یافتند، نمونه هایی از خون و سیالات زیستی آنها را جمع آوری کردند.در مجموع ده ها ویروس کرونا در این نمونه ها پیدا شد و از جمله پنج گونه که قبلا ناشناخته بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала