واردات صدها میلیون دلار کالا به ایران از محل پول‌های بلوکه‌شده در عراق + جزئیات

© Photo / Fars مرز ایران و عراق
 مرز ایران و عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به واردات 920 میلیون دلار کالای اساسی از عراق، گفت: این واردات از محل پول های بلوکه شده ایران در عراق انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سید حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت تجارت ایران و عراق، بیان کرد: در 10 ماهه ابتدای امسال 7 میلیارد و 280 میلیون دلار کالا از ایران به عراق صادر شده است و برای اولین بار نیز عراق 920 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است.
وی با بیان اینکه تا پیش از این صادرات عراق به ایران سالانه حدود 100 میلیون دلار بود، گفت: با این میزان صادرات عراق به ایران، رتبه عراق از بیست و ششمین واردکننده به ایران به رتبه ششم ارتقا یافت.
اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
تحریم و میلیاردها دلار صادرات انرژی ایران به عراق
حسینی با بیان اینکه این واردات از عراق از محل پول های بلوکه شده در عراق بوده است، بیان داشت: به ازای بخشی از پول‌های بلوکه شده در عراق این کشور برخی از کالاهای اساسی از جمله گندم و سویا را به ایران صادر کرده است.
وی اظهار داشت: واردات کالا از عراق موجب می‌شود تجارت یک طرفه نباشد و عراق هم از برقراری روابط تجاری با ایران درآمد داشته باشد و این موضوع به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک می‌کند بنابراین امیدوارم در ماه‌های آینده این موضوع نیز ادامه داشته باشد.
عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: 320 هزار تن از کالاهای وارداتی از عراق مربوط به گندم و بخشی نیز مربوط به سویا و سایر کالاهای اساسی دیگر است.
وی افزود: به دلیل برخی مشکلات داخلی در تولید، صادرات گاز و برق به عراق با محدودیت مواجه شده است.
عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر اینکه صادرات ایران به عراق نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته صادرات ما به عراق ماهانه به ارزش 650 میلیون دلار بود که امسال این رقم به 730 میلیون دلار رسیده است.
وی بیان داشت: کاهش کرونا و افزایش قیمت کالاها در افزایش صادرات موثر بوده اما هنوز مشکلاتی برای صادرات پروژه های فنی و مهندسی و شرکت در مناقصات وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت ها نیز برای توسعه تجارت با این کشور استفاده کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала