سیل در جنوب شرقی برزیل شش کشته بر جای گذاشت

© AP Photo / Silvia Izquierdoسیل در جنوب شرقی برزیل شش کشته بر جای گذاشت
سیل در جنوب شرقی برزیل شش کشته بر جای گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
از آغاز فصل بارانی در نوامبر ۲۰۲۱، بیش از ۷۰ نفر در ایالت های باهیا، میناس گرایس، ریودوژانیرو و سائوپائولو جان خود را از دست داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، روجریو مارینیو وزیر توسعه منطقه ای برزیل در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: دست‌ کم شش نفر در روز سه‌ شنبه در نتیجه سیل ناشی از باران‌ های شدید در پتروپلیس برزیل در جنوب شرق این کشور جان باختند.
وی افزود: ما از جان باختن شش نفر در پتروپلیس (ریودوژانیرو) متأسفیم. سیل این شهر در اثر باران های شدید متحمل شده است: بیش از۲۰۰ میلی متر [بارش] در چهار ساعت گذشته باریده است و باعث طغیان رودخانه ها از حاشیه آنها شده است. رانش زمین در ۵۲ نقطه ثبت شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی گلوبو، میزان بارندگی در طول ساعت به حدی بوده است که فراتز از میزان بارش یک ماهه این منطقه ثبت شده است. تصاویر نشان داده شده در کانال تلویزیونی، خیابان ها، میادین و حیاط ساختمان های مسکونی سیل زده را نشان می دهد.
به گفته کلودیو کاسترو فرماندار ایالت ریودوژانیرو، ۱۲۰ امدادگر برای از بین بردن عواقب این فاجعه تلاش می کنند و ۶۰ نفر دیگر نیز به آنها اعزام شده اند.
بارش های فراوان در بخش های شمالی، مرکزی و جنوب شرقی برزیل در طول تابستان (از اواخر دسامبر تا اواخر مارس) فصلی است و سالانه با درجات مختلف شدت تکرار می شود. علت این بارش ها حرکت هوای گرم و مرطوب از جنگل های استوایی آمازون در جهت جنوب شرقی به سمت اقیانوس اطلس است. در ژانویه ۲۰۲۰، یک بلای طبیعی ۶۶ نفر را در جنوب شرقی این کشور کشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала