سفیر ژاپن در تهران به تماشای نمایشی بر اساس اثر یک نویسنده ژاپنی نشست

© Photo / IRNAسفیر ژاپن در تهران به تماشای نمایش بر اساس اثر یک نویسنده ژاپنی نشست
سفیر ژاپن در تهران به تماشای نمایش بر اساس اثر یک نویسنده ژاپنی نشست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
سفیر ژاپن در تهران به تماشای نمایش "چمدان" به کارگردانی "آریو راقب‌کیانی" نشست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن در تهران به همراه ماتسو شیتا از مسئولان بخش فرهنگی سفارت ژاپن با حضور در تماشاخانه اهورا به تماشای نمایش چمدان به نویسندگی کوبو آبه و کارگردانی آریو راقب کیانی نشستند.
آیکاوا پس از تماشای نمایش چمدان گفت: کارگردانی بسیار خوبی را در نمایش شاهد هستیم و بازی هنرپیشه‌ها و بازیگران نمایش بسیار عالی است و توانستند به خوبی کوبو آبه را تصویر کنند. به خصوص آنکه در دوران کرونا همه شخصیت‌ها تلاش می‌کنند که به داخل چمدان بروند.
سفیر ژاپن در تهران گفت: نمایش نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم با دنیای بیرون از درون آن چمدان ارتباط برقرار کنیم و این موضوع موقعیت جالبی را پدید آورده بود.
مکالمه بازیگر قوی‌هیکل تئاتر و سینمای ایران با دو کودک فال فروش +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
مکالمه بازیگر قوی‌هیکل تئاتر و سینمای ایران با دو کودک فال فروش +ویدئو
وی درباره ارتباط فرهنگی ایران و ژاپن اظهار داشت: این نمایش و دیگر نمایش‌ها می‌تواند یک پل ارتباطی بین دو کشور باشد. ژاپن فقط محدود به مانگا (رمان گرافیکی) نیست، بلکه نمایشنامه نویس‌های قابلی چون کوبوآبه دارد.
آیکاوا ادامه داد: نمایشنامه‌های زیادی به خصوص در دهه هفتاد میلادی وجود دارد که در حال حاضر به اشکال مختلف اجرا می‌شود که شاید علت آن به کووید برگردد.
وی افزود: طبیعتا این اجرا در ایران روی صحنه رفته است و برای اینکه ارتباط خودش را با فرهنگ ژاپنی از دست ندهد باید اقتباس و تاثیر را از فرهنگ ژاپنی بگیرد به مانند آن چیزی که در این نمایش در خصوص حشرات و عنکبوت مطرح می‌شود.
سفیر ژاپن در تهران گفت: متوجه شدم که خانمی در طول نمایش تماس تلفنی می‌گیرد و غذایی سفارش می‌دهد که آن غذا نوعی نودل ژاپنی است و شاید این مفهومی برای مخاطب ایرانی نداشته باشد، ولیکن مضمون کار کاملا مرتبط با فرهنگ ایرانی است و من خیلی تحت تاثیر قرار گرفته‌ام که اجرایی با کیفیت از کوبو آبه را در ایران روی صحنه دیدم.
نمایش چمدان و کارگردانی آریو راقب کیانی هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود. از بازیگران این نمایش می‌توان به مهسا سیاری، الناز شاهوردی و علیرضا یلوه اشاره کرد.
کوبو آبه نویسنده، نمایشنامه نویس و عکاس ژاپنی است که در سال 1993 در سن 69 سالگی درگذشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала