رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع ایران
رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
دومین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی آغاز و از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع ایران رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران در خصوص این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۲۳۱ قطعه حساس و کلیدی رونمایی شده و قطعات ساخته شده در شرکت صاایران ۹۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.
همچنین به گفته میر دریادار رستگاری، مدیرعامل صنایع الکترونیک ایران(صاایران)، "در حال حاضر ۹ شرکت در دنیا مشغول به تولید دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک هستند که صنعت تجهیزات پزشکی صاایران به دهمین شرکت دنیا در این حوزه تبدیل شد. کشور سالانه به حدود ۵ هزار دستگاه الکتروشوک نیاز دارد."
این دستگاه در مراکز عمومی نظیر ایستگاه‌های مترو، ورزشگاه ها، سینماها، مراکز بزرگ خرید، فرودگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت اتوماتیک می‌تواند یک فرد عادی و فاقد تخصص‌های پزشکی را راهنمایی کرده تا به بیمار دچار ایست قلبی کمک کند.
دریادار رستگاری درخصوص تولید پروتز مفصل زانو نیز گفت: سالانه در حدود ۲۰۰ هزار پروتز زانو در کشور جهت درمان این موضع استفاده می‌شود که میزان مصرف آن نیز رو به افزایش بوده و هزینه‌های هنگفتی را به مردم و بیمه‌ها تحمیل می‌کند. صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی این دو دستگاه پزشکی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار در سال است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала