رایزنی تهران و سئول برای رفع انسداد دارایی‌ های مسدود شده ایران

© Photo / IRNAرایزنی تهران و سئول برای رفع انسداد دارایی‌ های مسدود شده ایران
رایزنی تهران و سئول برای رفع انسداد دارایی‌ های مسدود شده ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد: تهران و سئول در حال برگزاری نشست‌ هایی برای رفع انسداد دارایی های مسدود شده ایران در کره هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، نمایندگان تهران و سئول به منظور یافتن راه حلی برای مساله دارایی های مسدود شده ایران در حساب های بانکی کره جنوبی در حال برگزاری نشست های کاری هستند.
بنابر اعلام وزارت امورخارجه کره جنوبی، مقامات دولتی از هر دو کشور با حضور نمایندگان شرکت ها و بانکداران ایرانی در این نشست ها حضور یافته اند که تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
تهران و سئول ماه گذشته توافق کردند که گفتگوهای کاری را در حاشیه مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگشت آمریکا به این توافق در وین، پایتخت اتریش انجام دهند.
هم اکنون حدود هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران در دو بانک کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا که پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام در سال ٢٠١٨ بازگردانده شد، بلوکه شده است.
بر اساس این گزارش، وزارت امورخارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد، درحالیکه شرکت کنندگان احتمالا برای بازگرداندن وجوه ایران پس از رفع توقیف دارایی های این کشور از سوی آمریکا بحث کرده اند، آنها درباره از سرگیری تجارت نفت نیز در پی احتمال لغو تحریم های آمریکا علیه ایران تبادل نظر کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала