دانشمند آمریکایی ساختار داخلی سیاهچاله را توصیف کرد

© REUTERS / NASA سیاهچاله در فضای کیهانی
 سیاهچاله در فضای کیهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
انریکو رینالدی فیزیکدان نجومی به همراه تیمش در دانشگاه میشیگان ایالات متحده آمریکا توانسته اند با استفاده از محاسبات کوانتومی و یادگیری کامپیوتری به توصیف ساختار داخلی سیاهچاله بر اساس فرضیه دوگانگی هولوگرافیک نزدیک شوند.
به گزارش اسپوتنیک، او نتایج کار خود را در مجله PRX Quantum شرح داد.
فرضیه ریاضی دوگانگی هولوگرافیک که فیزیکدان نجومی آمریکا در تحقیق خود بر آن تکیه کرده ا، حاکی از آن است که دو نظریه موجود - ذرات و گرانش - معادل یکدیگر هستند، یعنی آنچه از نظر ریاضی در نظریه ذرات اتفاق می افتد، همان در نظریه گرانشی رخ می دهد و بالعکس. مشکل اصلی این است که این ایده ها در ابعاد مختلف ساخته شده اند و برای مدت طولانی مقایسه آنها برای دانشمندان دشوار بود. علاوه بر این، دانشمندان در این مطالعه، توانستند توصیف ریاضی وضعیت کوانتومی مدل ماتریس را تعیین کنند.
کشف اولین سیاهچاله سرگردان به کمک دو محقق ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
کشف اولین سیاهچاله سرگردان به کمک دو محقق ایرانی
نویسنده این کار علمی در مصاحبه با نشریه Phys.org گفت: "از طریق استفاده از مدل‌های ماتریسی ساختار یک سیاه‌چاله، می‌توانیم به عنوان مثال دریابیم که این جرم آسمانی از داخل چگونه به نظر می‌رسد. چه چیزی در افق رویدادهای یک سیاهچاله قراردارد؟ این چیزها از کجا آمده اند؟ پاسخ به این سوالات گامی در جهت اجرای نظریه کوانتومی گرانش خواهد بود.
دانشمندان با کمک فناوری های جدید، محاسبات کوانتومی و یادگیری عمیق کامپیوتر (Deep Learning) توانستند به چنین نتایجی دست یابند.
فیزیکدانان نجومی امیدوارند که نتایج این مطالعه به راهنمای مهمی برای کار آینده روی الگوریتم‌های کوانتومی و یادگیری ماشین تبدیل شود تا دانشمندان بتوانند از آن برای مطالعه گرانش کوانتومی با استفاده از فرضیه دوگانگی هولوگرافیک استفاده کنند.
در ماه ژانویه، کارشناسان دانشگاه لایپزیگ در آلمان دریافتند که افق درونی سیاهچاله می تواند هم بار مثبت و هم منفی داشته باشد.
سیاهچاله ناحیه‌ای در فضا-زمان با گرانشی بسیار نیرومند است که هیچ چیز حتی ذرات و تابش‌های الکترومغناطیسی مانند نور نمی‌توانند از میدان گرانش قدرتمند آن بگریزند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала