گزارش و تحلیل

اگر می شود آمریکایی ها تکلیف ما را روشن کنند

© Fotolia / Borna_Mirواکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا
واکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
امروز خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین به شوخی از بنگاه های دروغ پراکنی آمریکایی خواسته بود تکلیف ایشان را روشن کنند که نهایتا کی قرار است روسیه به اوکراین حمله کند تا بتواند برای تعطیلاتش برنامه ریزی کند.
اسپوتنیک - به نظر بد نیست ما نیز از همین بنگاه های دروغ پراکنی آمریکایی بخواهیم تکلیف ما را روشن کنند که نهایتا قرار است کی چه کاری را انجام دهیم که خودمان هم نمی دانیم.
چهل و سه سال است این بنگاه ها مدعی می باشند که چند ماه دیگر نظام جمهوری اسلامی در ایران سقوط می کند اما چنین نشده.
چندین دهه است که این بنگاه ها مدعی می باشند ایران قرار است به زودی بمب اتم تولید کند ولی باز هم این اتفاق رخ نداده.
چندین دهه است که آنها مدعی می باشند که پس از تحریمهای آمریکا قرار است اقتصادی ایران فروبپاشد و ایران کن فیکن شود اما باز هم نشده.
سناتور آمریکا: ۵ سال فشار حداکثری بر ایران به چه ختم شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
سناتور آمریکا: ۵ سال فشار حداکثری بر ایران به چه ختم شد؟
شاید برخی به یاد داشته باشند حتی یک بار هم ادعا کردند که فلان روز قرار است پسر شاه به ایران برگردد و حتی برخی ابله که معمولا گول این بنگاه های دروغ پراکنی را می خورند هم به فرودگاه رفتند تا ببینند آیا او بر می گردد یا نه.
این روزها هم که چپ و راست دروغ های مختلف درباره روابط ایران و روسیه از یک طرف و ایران و چین از طرف دیگر منتشر می کنند و متاسفانه باز هم برخی گول آنها را می خورند.
البته فکر نمی کنم بر کسی پوشیده باشد که اصولا بزرگترین بنگاه های خبری جهان وابسته به جریان لابی های صهونیستی در آمریکا هستند و امروزه بسیاری از بنگاه های خبری قدر که بر علیه ایران سخن پراکنی می کنند عملا عامل مستقیم سازمان های اطلاعاتی کشورهایی هستند که به دنبال نابودی ایران می باشند.
امروزه هم با دروغ پراکنی های خود تلاش دارند روند رو به جلوی گفتگو ها در وین را تحت تاثیر قرار دهند و هر روز درباره مسایل حساسیت زا چه در آمریکا و چه در ایران سخن پراکنی می کنند تا مذاکره کنندگان در وین را تحت فشار رسانه ای قرار دهند و مدعی می باشند که افکار عمومی ایران و ایالات متحده فلان چیز را می خواهند و یا فلان چیز را نمی خواهند.
معمار تحریم‌ های ایران از وزارت خارجه آمریکا جدا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
معمار تحریم‌ های ایران از وزارت خارجه آمریکا جدا شد
آنهایی که با شرایط آمریکا آشنایی دارند به خوبی می دانند که افکار عمومی آمریکا به جز شرایط اقتصادی و زندگی خود به چیز دیگری فکر نمی کنند و بخش اعظم مردم آمریکا اصلا چیزی از جریان توافق هسته ای و گفتگوهای وین و ... نمی دانند، بسیاری از آنها حتی نمی دانند ایران کجای نقشه جهان است و اصلا برایشان مهم نیست اسرائیل باشد یا نباشد، واگر از آنها بخواهید که اسرائیل یا ایران یا عربستان سعودی و یا ... را روی نقشه جهان نشان دهند احتمالا اصلا نمی توانند آنها را پیدا کنند.
آنچه امروزه از اتفاقات در کنگره آمریکا و ساختار سیاسی این کشور رخ می دهد عموما چیزی نیست که خواست عمومی مردم این کشور باشد بلکه عموما خواست لابی های قدرت در این کشور است و آنچه ما در وین امروزه مشاهده می کنیم عملا خواست مردم آمریکا نیست بلکه خواست لابی های قدرت درون آمریکا است که با یکدیگر در تضاد می باشند.
به همین دلیل هم شاید بد نباشد ما نیز به آنها بگوییم تکلیف ما را روشن کنید که می خواهید چه کار کنید اینقدر وقت ما را نگیرید، ما هم می خواهیم برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала