انهدام باند سابقه‌دار کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در ایران + جزئیات

CC0 / Pixabay / انهدام باند سابقه‌دار کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در ایران
انهدام باند سابقه‌دار کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت ایران از شناسایی و دستگیری تمام اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی با اعلام خبر بازداشت تمام اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد، در تشریح این خبر اظهار کرد: طی رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدامات تخصصی این پرونده آغاز و با پیگیری‌های فنی مشخص شد این صفحات توسط یک گروه اداره می‌شوند و صرفاً با وعده فروش نوزاد اقدام به کلاهبرداری از افرادی می‌کنند که متقاضی این امر هستند.
یک باند فروش نوزاد در تهران متلاشی شد+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2020
یک باند فروش نوزاد در تهران متلاشی شد+عکس
این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات شبانه‌روزی متخصصان سایبری پلیس فتا تمام اعضای این باند که متشکل از دو زن و دو مرد بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر شدند و یک نوزاد 15روزه نیز از محل اختفای این افراد کشف شد.
وی با اشاره به اینکه مجرمین دستگیرشده از سابقه‌داران این زمینه نیز هستند، اضافه کردند: این افراد شیاد که در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند برای فروش هر نوزاد مبلغ 120 میلیون تومان طلب می‌کردند و پس از واریز وجه توسط افراد متقاضی، دیگر پاسخگوی آنها نبودند.
گودرزی بیان کرد: در یکی از موارد نیز یکی از اعضای این باند در پوشش یک پرستار بچه به یک منزل مراجعه کرد و پس از جدا کردن نوزاد از والدین، آن باند قصد فروش آن نوزاد را داشتند که توسط عوامل پلیس فتای پایتخت دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ متذکر شد: این دومین باند کلاهبردار تحت عنوان فروش نوزاد در فضای مجازی است که در یک ماه گذشته توسط این پلیس منهدم شده است.
وی ضمن تأکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده 11 قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به شهروندان توصیه کرد که به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به‌آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала