میرکاظمی: فرآیند جذب سرمایه خارجی تغییر می کند

CC BY 4.0 / IRNA / مسعود میرکاظمی
مسعود میرکاظمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران بیان داشت که بیش از2 هزار و 500 میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مسعود میرکاظمی در مراسم تودیع و معارفه معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه، بیان داشت: میزان کارها و طرح هایی که در این معاونت در سطح ملی و استانی داریم بسیار زیاد است.
وی خاطرنشان کرد که بیش از 2هزار و 500 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد و گفت: متاسفانه گاهی با فشارهای سیاسی طرح های بدون توجیه اقتصادی آغاز می شود.
معاون رییس جمهور ایران افزود: در حال حاضر متوسط عمر طرح ها به 17 سال رسیده، اگر با شیوه های فعلی بخواهیم راه را ادامه دهیم این طرح ها را باید طرح های باستانی نامید.
سازمان برنامه و بودجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
چه مقدار یارانه در بودجه سال آینده دولت ایران کنار گذاشته شده است؟
وی در ادامه گفت: ما کشور فقیری نیستیم، ولی باید شیوه مدیریت کشور را متحول کرد، دولت سیزدهم معتقد است راه حل مشکلات حضور سرمایه های مردم است و برای این کار در بودجه سال آینده صندوق های پیشرفت و عدالت پیش بینی شده است.
میرکاظمی بیان داشت: با اهرم شدن منابع این صندوق ها تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی داده می شود تا طرح هایی که در. شد اقتصادی موثر هستند و بر مبنای سند ملی آمایش مشخص شده اند را اجرا کنند.

وی بر ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه گذار خارجی بین دستگاه ها سرگردان هستند، نمی شود به این شیوه شاهد جهش جذب منابع باشیم.حتما باید در شیوه های جذب سرمایه گذاری خارجی تجدید نظر کرد.
وی تاکید کرد: باید در طرح های نیمه تمام اولویت بندی کرد تا موضوعاتی که با معیشت، اشتغال و رشد اقتصادی گره خورده زودتر به سرانجام برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала