کاهش کمبودهای دارویی در ایران

CC0 / / دارو
دارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
کارشناس: سال گذشته کمبودهای دارویی زیاد بود و حتی به بیش از ۲۲۰ قلم هم رسیده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "وبدا"، محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اظهار کرد که همواره در اکثر کشورهای دنیا، برخی اقلام دارویی به دلایل مختلف از جمله کمبودهای جهانی، افزایش تقاضا در برخی شرایط از جمله پاندمی کرونا، تجویزهای بی رویه، مشکلات تولید و توزیع و حوادث و بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی وجود دارد.
وی افزود: " سال گذشته کمبودهای دارویی زیاد بود و حتی به بیش از ۲۲۰ قلم هم رسیده بود اما خوشبختانه در حال حاضر، کمبودهای یک ماهه و سه ماهه کاهش قابل توجهی یافته و به ۵۰ قلم کمبود یک ماهه و ۱۹۰ قلم کمبود سه ماهه رسیده که البته دولت اهتمال ویژه برای تامین این داروها دارد.
جزئیات حذف ۴ صفر از پول ملی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
در ایران سهمیه جدید ارزی برای واردات دارو تعیین شد
در خیلی از کشورها، همواره کمبود دارو تا ۵۰ قلم دارو حتی برای داروهای بیمارستانی و داروهایی که کمتر مورد استفاده قرار گیرند، برای یک ماه وجود دارد و کمبودهایی که برای ۳ ماه اعلام می شود به این معنی است که موجودی آنها تا ۳ ماه کافی است و باید برای تجدید ذخایر آنها برنامه ریزی شود.
برنامه ریزی سازمان غذا و دارو برای تامین دارو در سال آینده است و در صورت تامین منابع ارزی، مشکلی برای این حوزه بوجود نمی آید، چراکه در شرایط ایده آل هم همواره کمبود دارویی به دلایل مختلف وجود خواهد داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала