پژوهش تازه: سیانور می توانسته میلیاردها سال پیش به شروع زندگی روی زمین کمک کند

© Fotolia / Hoda Bogdanپژوهش تازه: سیانور می توانسته میلیاردها سال پیش به شروع زندگی روی زمین کمک کند
پژوهش تازه: سیانور می توانسته میلیاردها سال پیش به شروع زندگی روی زمین کمک کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
فرهنگ عامه به ما آموخته است که این ترکیب شیمیایی به طور جدی سمی است و فقط در صورتی باید از آن استفاده کرد که شما یک جاسوس هستید که پوشش شما فاش شده است یا کسی که به شدت می‌خواهد به قیمت یک رابطه مسن ثروتمند شود. در حقیقت، بسیاری از اشکال سیانید در پزشکی، غذا و معدن استفاده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان بین المللی ادعا کرده اند که سیانید می تواند میلیاردها سال پیش به شروع حیات روی زمین کمک کند. برخی از باکتری ها در سیاره ما از یک سری واکنش های شیمیایی به نام چرخه اسید تری کربوکسیلیک معکوس (چرخه r-TCA) استفاده می کنند. واکنش‌ های شیمیایی مورد بحث شامل مونوکسید کربن و آب است که سپس به ترکیبات شیمیایی که مرکز حیات هستند تبدیل می‌شوند.
با این حال، r-TCA به پروتئین هایی نیاز دارد که در روزهای اولیه زمین وجود نداشت. بر اساس یافته های این مطالعه جدید که در مجله نیچر منتشر شده است، محققان موسسه تحقیقاتی اسکریپس در سن دیگو، کالیفرنیا تصمیم گرفتند از سیانید استفاده کنند زیرا ترکیب شیمیایی کربن-نیتروژن در جو سیاره ما در مراحل اولیه آن وجود داشت. آزمایش موفق آمیز انجام شد.

این خیلی ترسناک بود که چقدر ساده بود، ما واقعاً نیازی به انجام کار خاصی نداشتیم، ما این مولکول‌ها را با هم مخلوط کردیم، منتظر ماندیم و واکنش خود به خود اتفاق افتاد.

رامانارایانان کریشنامورتی
دانشیار شیمی در مؤسسه اسکریپس
به گفته پروفسور کریشنامورتی، نتایج مطالعه آنها نه تنها می تواند به محققان بینش بیشتری در مورد چگونگی تکامل حیات در زمین بدهد، بلکه ممکن است به ستاره شناسان در تلاش برای یافتن حیات فرازمینی کمک کند.
وی افزود: ممکن است حیاتی وجود داشته باشد که از این شیمی مبتنی بر سیانید به وجود آمده باشد. وقتی به دنبال نشانه‌ هایی از حیات هستیم - چه در زمین اولیه و چه در سیارات دیگر - جستجو را بر اساس بیوشیمی است که می‌دانیم در زندگی امروزی وجود دارد. این واقعیت که همین واکنش‌ های متابولیک را می‌توان توسط سیانید هدایت کرد، نشان می‌دهد که زندگی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала