لاوروف از بلینکن خواست تا درباره مسائل امنیتی گفتگوی عملی داشته باشد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از بلینکن خواست تا درباره مسائل امنیتی گفتگوی عملی داشته باشد
لاوروف از بلینکن خواست تا درباره مسائل امنیتی گفتگوی عملی داشته باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
روسای وزارت خارجه روسیه و ایالات متحده همچنین در مورد برنامه تماس های آینده در سطوح مختلف گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، بر لزوم ادامه گفتگو در مورد تضمین‌ های امنیتی بدون لفاظی‌ های تهاجمی از سوی واشنگتن تاکید کرد و خواستار رویکردی عمل‌ گرایانه به این موضوع شد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: طرف ما بر لزوم ادامه همکاری، همانطور که روسای جمهور [فدراسیون روسیه] ولادیمیر پوتین و [آمریکا] جو بایدن در گفتگوی تلفنی در ۱۲ فوریه در چارچوب پیشنهادات ارائه شده از سوی ایالات متحده و ناتو در مورد توافق بر تضمین های امنیتی توافق کردند، تأکید کرد.
همچنین لاوروف بر غیرقابل قبول بودن لفاظی‌ های تهاجمی که توسط واشنگتن و نزدیکترین متحدانش مطرح می‌شود، تاکید کرد و خواستار گفتگوی عمل‌ گرایانه درباره کل طیف موضوعات مطرح شده توسط روسیه، با تاکید بر اصل تقسیم ناپذیری امنیت شد.
علاوه بر این، روسای وزارتخانه های خارجه در خصوص برنامه زمان بندی تماس های آتی در سطوح مختلف گفتگو کردند. این گفتگو به ابتکار طرف آمریکایی انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала