کشف بیش از ۲۰ تن برنج تقلبی در انبار متعلق به یک شرکت دولتی +ویدئو، عکس

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Rice
Rice - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
بیش از ۲۰ تن انواع برنج تقلبی با نشان‌های جعلی برنج اعلای ایرانی در انباری متعلق به یکی از شرکت‌های دولتی در غرب تهران کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای ایران، بیش از ۲۰ تن انواع برنج تقلبی با نشان‌های جعلی برنج اعلای ایرانی در انباری متعلق به یکی از شرکت‌های دولتی در غرب تهران کشف شد که اجاره‌کننده‌ی این انبار به علت این تخلف، شش ماه پیش هم، جریمه‌ای معادل ۲۷۵ میلیون تومان را طی چهار فقره پرداخت کرده بود اما گویا از این جریمه، درس عبرت نگرفته و ظاهرا بازدارنده نبوده است. نکته جالب توجه این ماجرا اینست که این انبار متعلق به یکی از سازمان‌های تابعه وزارت تعاون است که به این فرد اجاره داده شده است و به راحتی هم هر کسی نمی‌تواند وارد این مجموعه شود.
پیام ناصح منش، بازرس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که در در این گشت مشترک تعزیرات حکومتی همراهی می‌کرد در این‌باره گفت: "با تماس یکی از شاکیان با سامانه ۱۲۴ در این انبار حاضر شدیم که مشخص شد برنج‌های پاکستانی با انواع برنج‌های درجه دو و سه ایرانی مخلوط و در کیسه‌های ۱۰ کیلوگرمی با نشان اعلای برنج ایرانی بسته بندی می‌شود و متاسفانه با وجود اینکه قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی حدود ۲۵ هزار تومان است این برنج‌ها را به قیمت هر کیلوگرم ۶۸ تا ۷۳ هزار تومان به خواربارفروشان می‌فروختند."
علی اکبر حقانی، کارشناس تعزیرات نیز در این باره گفت: "بیش از ۱۵ نشان معروف برنج ایرانی را، متهم این پرونده جعل کرده و در این انبار هزاران کیسه خالی که روی آن نشان برنج‌های اعلای ایرانی چاپ شده است، می‌بینیم. حتی فریب عطر این برنج‌ها را هم نباید خورد."
سید محمدرضا محمدی، رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران در رسیدگی به این پرونده اعلام کرد بر متهم اصلی این پرونده، مسئولان این شرکت را هم که بر عملکرد این فرد نظارت نداشته اند تحت پیگرد قرار می‌دهد. و در نهایت مقرر شد با حکم تعزیرات، موجودی این انبار به قیمت برنج پاکستانی و با همکاری اتحادیه و نظارت جهاد کشاورزی توزیع شود.
این خبر حواشی زیادی در فضای مجازی به وجود آورد و با انتقاد تند کاربران ایرانی همراه شده است. بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند بهتر است گشت‌های تغزیراتی بیشتری در سطح شهرها برقرار گردد تا احتکارکنندگان که این چنین از وضعیت بد اقتصادی حاکم در ایران سودجویی می‌کنند شناسایی شوند و مجازات شوند. جمعی از کاربران به کشف پنج تن مرغ تنظیم بازار بدون مجوز در قم اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند گویا احتکار بهترین راه‌درآمدازایی برای بسیاری است که آن را با اقلام مختلف انجام می‌دهند.
بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف از شنیدن چنین خبرهایی که نه برایشان تازگی دارد و نه تمامی دارد عنوان می‌کنند هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک... و عنوان می‌کنند متاثر هستند از این که این تخلفات در دستگاه‌ها و سیستم دولتی صورت می‌گیرد و تنها شهروندان هستند که تانوان چنین بازی‌ها را می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала