ولیعهد دبی بر فراز بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان +ویدئو، عکس

© Photo / Florian Kriechbaumer / 11th EPSON International Pano AwardsСнимок Dubai Marina Light And Night фотографа из ОАЭ Florian Kriechbaumer, попавший в ТОП-50 категории Amateur Built / Environment конкурса EPSON International Pano Awards
Снимок Dubai Marina Light And Night фотографа из ОАЭ Florian Kriechbaumer, попавший в ТОП-50 категории Amateur Built / Environment конкурса EPSON International Pano Awards - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
چشم دبی، به ‌عنوان بلندترین و بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان، شروع به کار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد حکومت شهر دبی در کشور امارات متحده عربی که خود به ورزش بسیار علاقمند است ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در بالای یکی از اتاقک‌های "چشم دبی" با چشم انداز دریا و ساحل در پست سرش، با نوشیدن فنجانی قهوه بر فراز بلندترین چرخ‌وفلک جهان در شهر دبی، این رویداد را جشن گرفت.
"چشم دبی" یا به زبان عربی "عین دبی" با بلندی ۲۵۰ متر در جزیره بلوواترز نزدیک مارینای دبی قرار دارد. این چرخ‌وفلک عظیم می‌تواند ۱۷۵۰ بازدیدکننده را در هر چرخش که بیش از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد حمل کند.
این ماشین غول‌آسای تفریحی، ۴۸ اتاقک محصور دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند تا ۴۰ مسافر را در خود جای دهند. در مجموع، ۱۷۵۰ نفر می‌توانند هم‌زمان سوار شوند، اما به دلیل محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری جهانی کرونا، در حال حاضر ظرفیت محدود است. در حال حاضر، حداکثر ۱۰ نفر می‌توانند در هر اتاقک سوار شوند.
از بالای این چرخ‌وفلک منظره‌ای از مارینای دبی و نقاط دیدنی مانند برج العرب، نخل جمیرا و برج خلیفه را می‌شود تماشا کرد. با افتتاح این چرخ‌وفلک که دو برابر "چشم لندن" است، همتای آن در لاس‌وگاس با ارتفاع ۱۶۷٫۶ متر به رتبه دوم رفت.
کاربران بسیاری این پیشرفت را تحسین می‌کنند و زیبایی این مکان دیدنی را مثال زدنی می‌دانند. غالب این کاربران آرزوی تجربه و حضور در این چرخ و فلک را دارند و امید دارند روزی بتوانند با حضور در دبی از زیبایی‌های بی‌‌پایان این منطقه لذت ببرند. برخی از کاربران ایرانی هم کشور خود را با سرعت پیشرفت کشورهای همسایه مقایسه می‌کنند و عنوان می‌کنند مگر احتکار، رانت‌بازی و اختلاس در ایران اجازه‌ی چنین پیشرفت‌هایی را می‌دهد. جمعی از این کاربران نیز با ذکر نمونه‌های مختلف مشکلات و دغدغه‌هایی که مردم ایران این روزها درگیر آن هستند عنوان می‌کنند شهروندان ایرانی غالبا درگیر مسائل روزمره خود شده‌اند و کمتر به حواشی می‌پردازند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала