در ایران چگونه با پولشویی مبارزه می‌شود؟

CC BY 4.0 / IRNA / علی صالح‌آبادی
علی صالح‌آبادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، علی صالح آبادی، رئیس شورای پول و اعتبار ایران در خصوص مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی اظهار داشت که دستورالعمل مهمی به تصویب شورای عالی مبارزه با پولشویی رسید؛ اهمیت این دستورالعمل از آنجاست که امکان ارائه خدمات پایه بانکی به صورت غیرحضوری را به مردم فراهم می‌کند.
وی افزود: "باتوجه به شرایط کرونا و ازآنجایی که درصددیم دسترسی مردم به نظام بانکی تسهیل شود در این جلسه شرایطی تصویب شد که مردم بتوانند از خدمات پایه بانکی به صورت کاملاً غیرحضوری بهره‌مند شوند.
براین اساس روش‌های احراز هویت به شکل غیرحضوری خواهد بود و افراد برای افتتاح حساب و دریافت خدمات از شبکه بانکی و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی به شبکه بانکی کشور به صورت غیرحضوری از این خدمات بهره‌مند شوند.
پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
لايحه سناتورهاى آمريكا درباره تحريم‌هاى ايران و بانک سوخت هسته‌ای در خاورمیانه
روش‌های انجام کار در این دستورالعمل به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که هم احراز هویت غیرحضوری به صورت کامل و بدون خلل انجام شود و در عین حال افراد بتوانند با روش‌هایی که در دستورالعمل دیده شد و به واسطه آن احراز هویت برای بانک محرز می‌شود، خدمات را از بانک دریافت کنند.
از این پس در کنار ارائه خدمات به صورت حضوری به روال سابق توسط بانکها، اگر شخصی تمایل نداشت که به شعبه بانک مراجعه کند می تواند از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری بهره مند شود.
ضروری است بانکها در چارچوب دستورالعملی که یکشنبه تدوین شد، زیرساخت‌های فنی و فناورانه خود را ایجاد کنند و مجازند که نسبت به پیاده‌سازی این روش‌ها اقدام کنند. ذکر این نکته ضروری است که تا پیش از این، شبکه بانکی مجاز به انجام این امر نبوده است. لذا هر بانکی در این زمینه می‌تواند برنامه زمان‌بندی خاص خود را داشته باشد و امید است که از اوایل سال آینده بانکها این امر را عملیاتی کنند.
بانکها باید مقررات مختلفی را که بر شبکه بانکی بانکی حاکم است، رعایت کنند و در صورت تخطی از مقررات، هیأت انتظامی بانک‌ها در بانک مرکزی این موارد را بررسی و با آنها برخورد می‌کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала