پوتین گسترش ناتو به شرق را بی پایان و بسیار خطرناک خواند

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
پوتین، رئیس جمهور روسیه، گسترش ناتو به شرق را بی پایان و بسیار خطرناک خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در جریان گفتگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مورد پاسخ‌های مربوط به تضمین‌های امنیتی، گسترش ناتو به سمت شرق را به ضرر جمهوری‌های پس از شوروی، از جمله اوکراین، بی‌پایان و بسیار خطرناک خواند.
پوتین گفت: "سرگئی ویکتورویچ، ما امروز با شما توافق کردیم که وزارت امور خارجه روسیه نظرات خود را در مورد پاسخ هایی که به پیشنهادات خود دریافت کرده ایم که به همکاران آمریکایی خود در واشنگتن و همکاران اتحاد آتلانتیک شمالی در بروکسل در مورد سازماندهی موضوعات مرتبط ارسال شده است، ارائه دهد. به امنیت در اروپا و پاسخی به نگرانی‌های ما مربوط به گسترش بی‌پایان، به عقیده ما، و بسیار خطرناک ناتو به شرق. اکنون به ضرر جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی، از جمله اوکراین است."
لاوروف   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
لاوروف: آمادگی ناتو و آمریکا برای مذاکرات جدی درباره تضمین امنیتی
پوتین خاطرنشان کرد که می داند که چنین تحلیلی انجام شده است.
رئیس جمهور گفت: "شما همچنین با همکاران سایر ادارات و وزارتخانه ها کار کرده اید. و البته مایلم تحلیل ها و پیشنهادات شما را در مورد واکنش به پاسخ های دریافتی از واشنگتن و بروکسل بشنوم."
پوتین قرار است روز دوشنبه با وزیر دفاع، سرگئی شویگو نیز دیدار کند.
در پی گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و ایالات متحده در روز شنبه، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که روسیه به زودی پاسخ خود را به ایالات متحده و ناتو در مورد تضمین های امنیتی خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала