علت تطویل غیر ضروری وین

© Photo / IRNAعلت تطویل غیر ضروری وین
علت تطویل غیر ضروری وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
مذاکرات وین در مرحله حساس
اسپوتنیک - امروز آقای دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که برای رسیدن به مقصد وین در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا هستیم و هیچ بن بستی در وین وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اگر طرف اروپایی و آمریکا امروز به ابتکارات ایران پاسخ در چارچوب برجام بدهند و اگر حقوق ملت ایران و منطقی که ایران روی میز گذاشته رعایت شود احتیاج به پایان فوریه ندارد و همین فردا می‌ توانیم در وین توافق را اعلام کنیم.
زمان رسیدن به توافق رابطه معکوس با اراده آمریکا و طرف غربی دارد. هر چقدر اراده آمریکا و سه کشور اروپایی بالا برود فاصله برای رسیدن به توافق کمتر می‌ شود. این توافق منتظر تصمیمات سیاسی طرف مقابل مانده است.
همچنین امروز جلسه دوجانبه مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌ کننده گفتگو ها انجام شد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
امیرعبداللهیان: غرب زمان پایان مذاکره و رسیدن به توافق را تعیین نمی کند
روز گذشته نیز چندین دیدار دو جانبه میان دکتر باقری و مورا و همچنین جلساتی میان روسای هیأت‌ های ایران، روسیه و چین برگزار شده بود.
از سوی دیگر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز در گفتگوی تلفنی پیرامون مسائل بین الملل و موضوعات برجام بحث و تبادل نظر کردند.
در ادامه روز پر کار وین جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین نیز با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ِآخرین وضعیت گفتگوها در وین بحث و تبادل نظر كردند.
بورل ضمن تقدیر از تلاش هيات جمهوری اسلامی ایران و ساير هيات ها در مذاکرات وین، با اشاره به تلاش های زیاد همه طرف ها در جریان این مذاکرات، خاطر نشان کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و لازم است همه طرف ها با انعطاف و در نظر داشت مقدورات و محدودیت های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.
وزیر خارجه ایران مذاکرات خود با لاوروف در مسکو را عالی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران روسیه
دکتر امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش های آقایان جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام و انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین اظهار داشت، برخی شتاب زدگی ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش های جدی دکتر باقری مذاکره کننده ارشد ایران و ارائه ابتکارات واقع بینانه هیات مذاکره کننده ایران ، تاکید کرد که ضروریست در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ گردد.
دکتر امیر عبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین توافق کردند تا رایزنی و مشورت های نزدیک‌ بین طرفین برای پیشبرد روند مذاکرات ادامه یابد. طرفین روند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است عقب نشینی نخواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала