کاخ سفید جزئیات گفتگوی بایدن و زلنسکی را فاش کرد

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید جزئیات گفتگوی بایدن و زلنسکی را فاش کرد
کاخ سفید جزئیات گفتگوی بایدن و زلنسکی را فاش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
کاخ سفید: بایدن در گفتگو با زلنسکی بر تعهد به حاکمیت اوکراین تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن و ولادیمیر زلنسکی، روسای جمهور آمریکا و اوکراین روز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند و در پی آن رهبران بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران کنونی اوکراین توافق کردند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: "پرزیدنت بایدن به رئیس‌جمهور زلنسکی بر تعهد ایالات متحده به دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین تأکید کرد. رهبران بر اهمیت ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و مهار در واکنش به افزایش توان نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین توافق کردند."
Груз с вооружением для Украины на авиабазе Довер в США  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
تجهیزات جنگی آمریکا برای اوکراین
همانطور که اشاره شد، رئیس کاخ سفید همچنین به رئیس جمهور اوکراین قول داد که ایالات متحده و متحدانش پاسخی "سریع و قاطع" به "هر گونه تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین" بدهد.
کیف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به افزایش ادعایی "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و ادعای "تجاوز روسیه" بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و امکان کمک به کی یف در دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود منتقل می‌کند. به گفته وی، این هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала