پیشگویی دانشمندان بریتانیاییی از قابلیت بیماری زایی بودن سویه بعدی کووید 19

© AP Photo / Petr David Josekپیشگویی دانشمندان بریتانیاییی از قابلیت بیماری زایی بودن سویه بعدی کووید 19
پیشگویی دانشمندان بریتانیاییی از قابلیت بیماری زایی بودن سویه بعدی کووید 19 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
دانشمندان انگلیسی معتقدند که سویه جدید کووید-19 می تواند جان افراد بیشتری را از بین ببرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که، سویه بعدی کووید-19 می تواند افراد بیشتری را بکشد و بیماری زاتر از سویه دلتا یا اومیکرون باشد.
در ادامه این تحقیقات آمده است: "نوع سویه اومیکرون از دلتا نیامده، بلکه از بخش کاملاً متفاوتی از خانواده ویروس کرونا آمده است. از آنجایی که نمی دانیم یک نوع جدید در کجا در شجره خانوادگی ویروس ظاهر می شود، نمی توانیم میزان بیماری زایی را نیز بدانیم. پروفسور مارک وولهاوس، اپیدمیولوژیست از دانشگاه ادینبورگ، گفت: سویه جدید می تواند کم و بیش بیماریزا تر باشد.
دانشمندان دیگر با نتایج نگران کننده وولهاوس موافق هستند. دیوید نابارو، نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود که برای کووید 19 نیز با غیرقابل پیش‌بینی و تصادفی بودن جهش و عفونت موافق است: "بعد از اومیکرون، گزینه‌های بیشتری وجود خواهد داشت و اگر مسری‌تر باشند، غالب خواهند شد. این دانشمندان معتقد اند که آنها ممکن است کشنده تر باشند یا تأثیر منفی جدی تری [روی بدن] داشته باشند.
واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
دریافت مجوز واکسن های کرونا برای کودکان از WHO
بحث در مورد پیامدهای سویه جدید در بحبوحه لغو آینده محدودیت‌های ویروس کرونا در بریتانیا انجام می‌شود.
برنامه هایی برای لغو اقدامات با هدف مبارزه با ویروس کرونا در دولت بریتانیا در 19 ژانویه 2022 منتشر شد. جانسون سپس تصریح کرد که قرار است پاسپورت های واکسن، الزام به پوشیدن ماسک در اماکن عمومی و حمل و نقل و انتقال برخی از کارمندان به کار از راه دور، لغو شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала