هوشیار زیباری: تصمیم دادگاه عراق در رد صلاحیت من سیاسی است

© AP Photoهوشیار زیباری سیاستمدار عراقی
هوشیار زیباری سیاستمدار عراقی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
دادگاه فدرال عراق امروز بعد از جلسه بررسی صلاحیت کاندیداتوری هوشیار زیباری نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای تصدی ریاست‌ جمهوری، صلاحیت وی را تأیید نکرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، هوشیار زیباری سیاستمدار عراقی یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد، حکم دادگاه فدرال عراق در رد صلاحیتش در مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را سیاسی شده و غیرمنصفانه دانست.
زیباری گفت: این یک روز غم انگیز برای عراق است، اما زندگی متوقف نمی شود و من در سیاست باقی خواهم ماند. کسانی هستند که در عراق نمی خواهند رئیس جمهور قوی داشته باشند. این تصمیم غیرمنصفانه و سیاسی است، اما ما به نظام قضایی عراق احترام می گذاریم.
دیوان عالی عراق برهم صالح را مجاز به ادامه وظایف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
دیوان عالی عراق برهم صالح را مجاز به ادامه وظایف کرد
این دادگاه بعد از شکایت تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق درباره تأیید صلاحیت زیباری برای نامزدی ریاست‌ جمهوری، امروز رأی نهایی خود را صادر کرد.
ابتدا دادگاه مذکور کاندیداتوری هوشیار زیباری را که متهم به فساد و ارتشاء در دوران تصدی وزارت دارایی بود، تعلیق کرد و چهارشنبه گذشته با برگزاری اولین جلسه، اعلام کرد که در چند روز آینده اسناد و دلایل شاکیان را بررسی و در نهایت قبل از برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور، دراین‌باره اعلام نظر خواهد کرد.
هوشیار زیباری در سال ۲۰۱۶ توسط پارلمان عراق به‌علت فساد گسترده مالی استیضاح و از وزارت دارایی برکنار شد.
در همین ارتباط، دادگاه فدرال عراق عراق همچنین طی حکمی، با ادامه ریاست جمهوری برهم صالح، رئیس جمهور فعلی تا زمان تعیین رئیس جمهور جدید موافقت کرد. پیش بینی می‌شود طی این هفته جلسه انتخاب رئیس جمهور برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала