نگهبان نمایشگاه برای تابلوی نقاشی ۱ میلیون دلاری با خودکار چشم کشید +عکس

© Fotolia / elemakarدختری چپ دست درحال نقاشی
دختری چپ دست درحال نقاشی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
نگهبانی در یک نمایشگاه آثار هنری در روسیه به خاطر آن‌که "حوصله‌اش سر رفته بود"، برای صورت‌های محو یک تابلوی نقاشی یک میلیون دلاری با خودکار چشم کشید.
به گزارش اسپوتنیک، نگهبان یک نمایشگاه نقاشی در روسیه متهم شده که در نخستین روز کاری‌ خود برای یک تابلوی انتزاعی اثر یکی از نقاشان آوانگارد روس، با خودکار چشم کشیده است. در ماه دسامبر دو بازدیدکننده از گالری مرکز فرهنگی یلتسین در یکاترینبرگ متوجه شدند که برای نقاشی انتزاعی آنا لپورسکایا با عنوان "سه پیکر" با خودکار چشم کشیده شده است. در پی این واقعه، نگهبان این گالری اخراج شده و پلیس در حال تحقیق در این مورد است.
آنا رشتکینا، متصدی گالری، درباره هدف فرد خرابکار از انجام چنین کاری گفت: "انگیزه‌های او هنوز ناشناخته است، اما مدیریت مجموعه معتقد است که این کار حاصل نداشتن سلامت عقلی بوده است". اثر هنری لپورسکایا که سه چهره بدون صورت را به تصویر می‌کشد، از گالری دولتی ترتیاکوف در مسکو به طور موقت به نمایشگاهی در مرکز یلتسین شهر در شهر یکاترینبرگ با عنوان "جهان به مثابه غیرعینی" امانت داده شده بود تا در آن‌جا به نمایش درآید.
پیگرد کیفری علیه کارمند خاطی در ابتدا به دلیل وارد نیامدن آسیب پایدار به تابلو رد شده بود، با این حال پس از رسانه‌ای شدن خبر و فشار افکار عمومی این پرونده بار دیگر تحت اتهام "خرابکاری" مورد بررسی مجدد قرار گرفته است. در صورت محرز شدن اتهامات در دادگاه، مجازاتی شامل پرداخت ۴۶۸ یورو جریمه و یک سال کار خدماتی اجباری می‌تواند در انتظار کارمند خاطی خواهد بود.
انتظار می‌رود که مرمت این قطعه ارزشمند حدود ۳ هزار یورو هزینه داشته باشد، اما کارشناسان مطمئن هستند که می‌توان نقاشی را بدون آسیب جدی به اثرات حاصل از تماس قلم‌موی اصلی با بوم نجات داد. گفته می‌شود جوهر خودکار فقط کمی به لایه رنگ تابلو نفوذ کرده است. مرکز یلتسین اعلام کرده است که برای جلوگیری از وقوع حادثه مشابه، صفحه‌های محافظی را در بقیه قسمت‌های نمایشگاه نصب کرده‌اند.
کاربران در شبکه‌های اجتماعی ضمن اینکه عقیده دارند این تابلو به هیچ وجه یک میلیارد نمی‌ارزد همچنین عنوان می‌کنند با اقدام نگهبان نقاشی از قبل هم زیباتر شده است و باز هم جای شکر دارد برایش دماغ و دهن و گوش و سیبیل نکشید و فقط به یک چشم بسنده کرد با این حال نسبت به اصل خود نقاشی نمای قشنگ‌تری دارد و در واقع حالا با این چشم‌ها ارزش یک میلیاردی گرفته است. جمعی از کاربران هم عنوان می‌کنند احتمالا آن شب کودک درون نگهبان فعال شده بود چراکه این کار یادآور نقاشی‌های خودمان در دوران نوجوانی بر صفحات اول کتاب و دیوار مدرسه است. بسیاری از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که این نگهبان در واقع اثر هنری را تکمیل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала