متخصص تغذیه: محبوب ترین رژیم ها چه خطراتی دارند؟

© Fotolia / Timur13متخصص تغذیه: محبوب ترین رژیم ها چه خطراتی دارند؟
متخصص تغذیه: محبوب ترین رژیم ها چه خطراتی دارند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
متخصص تغذیه: همه رژیم های غذایی را نمی توان مفید نامید.
به گزارش اسپوتنیک، لنا سولوماتینا، متخصص تغذیه گفت: رژیم های غذایی باید به طور مداوم حفظ شوند، در غیر این صورت ممکن است وزن کاهش یافته مجددا باز گردد. با این حال، همه رژیم ها را نیز نمی توان مفید نامید.
این متخصص تغذیه توصیه کرد که درباره رژیم های غذایی که برای کاهش کالری طراحی شده اند، باید بیشتر مراقب باشیم. زیرا فرد حتی زمانی که فقط می نشیند و کاری انجام نمی دهد کالری مصرف می کند. این متخصص تغذیه تصریح کرد: بنابراین نمی توان کالری دریافتی را به کمتر از حداقل مورد نیاز کاهش داد.
با این حال، این همه چیز نیست، زیرا در رژیم های غذایی که برخی از مواد غذایی حذف می شود نیز خطراتی وجود دارد. او گیاهخواری را به عنوان مثال ذکر می کند، واقعا برای یک هفته یا یک ماه خوب است، اما در دراز مدت دیگر مفید نیست.
سولوماتینا این را با این واقعیت توضیح می دهد که پروتئین، ویتامین B12 و آهن برای بدن ما ضروری هستند و کمبود آنها می تواند منجر به بدتر شدن سیستم عصبی و ایمنی شود. یعنی بدن ما به یک طیف کامل تغذیه نیاز دارد تا بتواند به طور طبیعی عمل کند، شما نمی توانید تنها از یک سری مواد غذایی استفاده کنید.
این متخصص تغذیه همچنین در مورد رژیم کتو که اکنون محبوب است هشدار می دهد. به گفته وی، فقط برای درصد کمی از افرادی که بدنشان در سوزاندن و اکسید کردن چربی ها بهتر است مناسب است. با این حال، اگر تاکید بیشتری روی چربی ها شود، می تواند مضر باشد، زیرا چربی ها موقع سوختن باعث رها شدن مواد سمی در بدن می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала