سیا به طور مخفیانه داده های شهروندان آمریکایی را جمع آوری می کند

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiسیا به طور مخفیانه داده های شهروندان آمریکایی را جمع آوری می کند
سیا به طور مخفیانه داده های شهروندان آمریکایی را جمع آوری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
افشای برنامه مخفیانه نظارتی سیا که حریم خصوصی شهروندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از انگجت، ران وایدن و مارتین هاینریش سناتورهای آمریکایی این نامه را در تاریخ آوریل 2021 میلادی نوشته اند.
بر اساس این نامه، اعضای کمیته اطلاعات سنای آمریکا پیش از این از سازمان سیا خواسته بودند تا درباره سوابقی که جمع آوری می کند، مقدار سوابقی که نگهداری می شود و ماهیت روابط سنا با منابع جمع آوری داده ها به مردم اطلاع دهد.
همچنین این سناتورها از "مدیر اطلاعات ملی" خواسته بودند پژوهش هایی که توسط یک سازمان ناظر به نام "هیئت نظارت بر آزادی های مدنی و حریم خصوصی"(PCLOB) انجا م شده را از حالت محرمانه خارج کند.
سازمان سیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
افسر سابق سیا: واشنگتن همچنان مسکو را به عنوان یک "امپراتوری شیطانی" می‌بیند
مدیر اطلاعات ملی (DNI) یک مقام دولت ایالات متحده در سطح کابینه است که طبق قانون اصلاحات اطلاعاتی و پیشگیری از تروریسم در سال 2004 به عنوان رئیس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و هدایت و نظارت بر برنامه اطلاعات ملی (NIP) فعالیت می کند. "هیئت نظارت بر آزادی های مدنی و حریم خصوصی" در سال 2015 میلادی درخصوص 2 برنامه مقابله با تروریسم سازمان سیا تحقیقات عمیقی انجام داده بود که بخشی از یک بررسی نظارتی عمیق تر تحت دستور اجرایی 12333 بوده اند.
این دستور اجرایی در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان وضع شده که براساس آن قدرت سازمان های اطلاعاتی را گسترده تر می کرد.
طبق گزارش نشریه وال استریت، سازمان سیا به طور قانونی اجازه ندارد در داخل کشور آمریکا جاسوسی کند اما اطلاعات برخی از شهروندان آمریکایی در برخی از موارد، تحت حوزه نظارتی این سازمان قرار می گیرد. به گفته سناتورها وجود چنین برنامه ای نه تنها از عموم مردم بلکه حتی از کنگره نیز مخفی شده بود.
به گفته یک مقام اطلاعاتی، کمیته اطلاعاتی سنا از جمع آوری داده ها مطلع بود، اما احتمالاً جزئیات مربوط به ابزارهای به کاررفته برای جستجو داده های جمع آوری شده، مشخص نبوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала