استقرار جنگنده های آمریکایی در امارات پس از حملات حوثی ها

© AP Photo / U.S. Air Force/Senior Airman Colby L. Hardinاستقرار جنگنده های آمریکایی در امارات پس از حملات حوثی ها
استقرار جنگنده های آمریکایی در امارات پس از حملات حوثی ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد که پس از آنکه شورشیان یمنی چندین حملات به امارات انجام دادند و آمریکا را تهدید کردند، نیروی هوایی ایالات متحده تعدادی از جنگنده های اف-۲۲ خود را به امارات متحده منتقل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، انتقال این جنگنده ها بخشی از حمایت واشنگتن از امارات متحده عربی است.
لازم به ذکر است که دستور فرستادن جنگنده ها توسط رئیس پنتاگون لویید آستین، که اقدامات هماهنگ کننده ای به همراه شاهزاده ابوظبی محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان، را انجام داده صورت گرفت. هواپیماها به امارات متحده عربی از پایگاه هوایی لانگلی در ایالت ویرجینیا ایالات متحده منتقل شد.
وقوع انفجار در امارات متحده عربی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
وقوع انفجار در امارات متحده عربی
العربیه یادآور می شود که در ماه ژانویه، شورشیان یمنی، که توسط ایران حمایت می شوند، مجموعه ای از حملاتی علیه اهدافی در امارات متحده عربی برگزار کردند. در نتیجه، امارات متحده عربی و ایالات متحده با سیستم های دفاع هوایی برای رهگیری موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین وارد عمل شدند و ارتش آمریکا، واقع در امارات متحده عربی، مستقر شده است.
درگیری مسلحانه در یمن از مارس ۲۰۱۴ ادامه دارد. ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی، از نیروهای عبدالربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، در مقابله با شورشیان حوثی که کشور را کنترل می کند، حمایت می کند.
در غرب، اعلام شده است که ایران از شورشیان حوثی حمایت می کنند.امارات متحده عربی تا حد زیادی مشارکت نیروهای خود را در عملیات ائتلاف عربی کاهش داده است، اما همچنان درگیر درگیری در یمن است و از برخی گروه های مسلحانه دیگر یمنی حمایت می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала