آتش BMPهای ایران قدرتمندتر می‌شود +عکس

© Sputnik / Aleksey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر تانک
تانک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
اشتراک
برجک جدید، به یک توپ 30میلی‌متری 2A42 و یک قبضه تیربار PKT هم‌محور با توپ اصلی،‌ یک قبضه تیربار 12.7 NSVT و یک نارنجک‌انداز 30میلی‌متری مجهز است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برجک جدیدی را برای نفربرهای BMP-2 خود به‌کار گرفته است.
این برجک جدید،‌ به‌خلاف برجک‌های متداول BMP-2 که توپچی درون برجک قرار دارد، به‌منظور حفظ ایمنی توپچی و فرمانده، بدون سرنشین طراحی شده است، به این ترتیب برجک جدید به یک سامانه هدفگیری و کنترل آتش جدید مجهز شده است که با استفاده از آن، توپچی درون محفظه نفربر قرار می‌گیرد تا ضمن هدفگیری و شلیک علیه اهداف، از خطرات احتمال ناشی از برخورد پرتابه‌های زره و انفجار مهمات درون برجک مصون بماند.
سامانه کنترل آتش جدید طراحی‌شده برای این برجک امکان قفل روی هدف و تیراندازی شبانه و حرارتی را نیز به کاربر خود می‌دهد و علاوه بر این به استابلایزر( لرزش‌گیر) نیز مجهز شده است تا در زمان حرکت نفربر در زمین‌های ذوعارضه کمترین میزان خطا در شلیک صورت گیرد.
اما ویژگی اصلی که این برجک را نسبت به برجک‌های متداول نفربرهای BMP-2 متمایز می‌کند،‌ آرایش تسلیحاتی آن است. این برجک علاوه بر اینکه به یک توپ 30میلی‌متری 2A42مجهز است به یک قبضه تیربار PKTهم‌محور با توپ اصلی،‌ یک قبضه تیربار 12.7 NSVT و یک نارنجک‌انداز 30میلی‌متری نیز مجهز است.
در برجک جدید به‌جای آنکه مهمات داخل نفربر قرار گیرد، در محفظه بالایی و پشتی برجک قرار می‌گیرد تا ضمن آسان‌تر شدن فرآیند بارگذاری مهمات، خطرات ناشی از انفجار در مهمات آسیبی به خدمه داخل نفربر نرساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала