طالبان تصمیم بایدن برای پرداخت سپرده‌های افغانستان در آمریکا به قربانیان ۱۱سپتامبر را "دزدی" خواند.

© https://twitter.com محمد نعیم، سخنگوی دولت طالبان
 محمد نعیم، سخنگوی دولت طالبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
اشتراک
طالبان تصمیم بایدن برای پرداخت سپرده‌های افغانستان در آمریکا به قربانیان ۱۱سپتامبر را "دزدی" خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد نعیم، سخنگوی دولت طالبان گفت که تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد سرنوشت دارایی‌های مسدود شده بانک‌های افغانستان، "دزدیدن" پول مردم افغانستان و نشان دهنده "انحطاط اخلاقی" دولت آمریکاست.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نیمی از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان در موسسات مالی ایالات متحده را ضبط و آن را به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر می‌پردازد.
درخواست کمک طالبان  از روسیه در لغو تحریم های سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
طالبان: با تمام محتویات معاهده تقسیم آب هلمند میان افغانستان و ایران موافق هستیم

وجوهی که در ایالات متحده نگهداری می‌شود معادل ۷ میلیارد دلار است که پس از فروپاشی دولت مرکزی افغانستان در ماه اوت، از سوی واشنگتن مسدود شد. نیمی از دارایی‌های باقی‌مانده شامل ۳ و نیم میلیارد دلار قرار است صرف "کمک‌های بشردوستانه" در افغانستان شود و نیم دیگر آن به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر تخصیص خواهد یافت.

طالبان خواستار آزاد شدن منابع مالی دولت پیشین افغانستان است این در حالیست که دولت‌های غربی از این گروه خواسته‌اند در خصوص رعایت مسائلی، چون حقوق بشر، آزادی بیان و حق تحصیل و شغل برای زنان و دختران به جهانیان ضمانت دهد.

مجموعه این شرایط باعث شده تا این کشور در ماه‌های اخیر با بحران‌های روزافزونی رو به رو شود و فقر و مشکلات اقصادی دشواری‌های زیادی را برای مردم این کشور پدید آورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала