آیا بین موسیقی مورد علاقه شخص و منش و شخصیت وی ارتباط وجود دارد؟

CC0 / Pixabay / آیا بین موسیقی مورد علاقه شخص و منش و شخصیت وی ارتباط وجود دارد؟
آیا بین موسیقی مورد علاقه شخص و منش و شخصیت وی ارتباط وجود دارد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه کمبریج یک مطالعه بزرگ ابعاد انجام داده و در جریان آن تلاش کردند ارتباط بین شخصیت یک فرد و موسیقی مورد علاقه او را معلوم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از 350 هزار نفر از 50 کشور جهان که در شش قاره مختلف زندگی می کنند، در این مطالعه شرکت کردند. داوطلبان در سنین مختلف و با جنسیت و موقعیت اجتماعی گوناگون پرسشنامه هایی را در مورد ویژگی های شخصیتی خود پر کرده و ژانرها و زیرژانرهای موسیقی مورد علاقه خود را ذکر کردند. آنها همچنین به قطعات کوتاهی از آهنگ های مختلف گوش دادند و بر اساس ترجیحات خود به آنها امتیاز دادند.
هنرمندی که صدای حیوانات را با ساز خود می نوازد +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
تاثیر موسیقی بر کند کردن روند پیری مغز
در نتیجه دانشمندان به نتیجه جالبی رسیدند. معلوم شد که برونگراهایی که عاشق ارتباطات و احساسات مثبت هستند، بیشتر موسیقی دارای موتیف های مثبت، خوش بینانه و آهنگ رقص را گوش می دهند. افراد وظیفه شناس و مسئولیت پذیر که برای نظم و عدالت ارزش قائل هستند بیشتر به آهنگ های کلاسیک و آرام گرایش دارند و از شنیدن آثار موسیقی راک سرکش اجتناب می کنند.
اما روان رنجورها بر اساس ترجیحات در رابطه با موسیقی به دو گروه تقسیم می شوند: برخی برای شادی به موسیقی ملایم مثبت گوش می دهند و برخی دیگر موسیقی راک تهاجمی را برای بیرون ریختن بخار خود انتخاب می کنند.
به گفته دانشمندان، نتایج این مطالعه تایید می کند که رابطه بین شخصیت یک فرد و موسیقی مورد علاقه او در سراسر جهان یکسان است و به کشور، فرهنگ یا بافت اجتماعی بستگی ندارد.
پزوهشگران معتقدند که این داده ها به مردم کمک می کند تا با هم زمینه های مشترک پیدا کنند و همچنین عملکرد سرویس های پخش موسیقی و برنامه های نظارت بر سلامت را بهبود بخشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала