لاک پشت ها در خطر انقراض هستند

© Fotolia / Fausto2005لاک پشت
لاک پشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
لاک پشت ها به دلیل ورود زباله های پلاستیکی به اقیانوس ها در معرض خطر هستند. این نتیجه گیری توسط دانشمندان امارات متحده عربی انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان 64 لاک پشت را در سواحل شهرهای خورفکان و کلبا پیدا کردند و آنها را برای ارزیابی خطر زباله های پلاستیکی برای زندگی دریایی بررسی کردند. نتایج نشان داد که 75 درصد از لاک‌پشت‌های سبز تلف شده و 57 درصد از لاک‌پشت‌های تلف شده سربزرگ در طول زندگی خود زباله‌هایی مانند کیسه‌های پلاستیکی، درب بطری‌ها و تکه‌های تور ماهیگیری می‌خوردند.
در یکی از لاک پشت ها، 325 قطعه پلاستیک، در دیگری - 32 قطعه تور ماهیگیری پیدا شد. هنگامی که این مواد زائد وارد بدن یک حیوان می شوند، می توانند به اندام ها آسیب برسانند و باعث انسداد روده و تشکیل گازها شوند. در نتیجه لاک پشت نمی تواند غذا بخورد و از گرسنگی می میرد. فادی یاگمور، رهبر این مطالعه و همکارانش هشدار می دهند که پلاستیک می تواند منجر به انقراض برخی از گونه های خزندگان شود.
کدام سریعتراست خرگوش یا لاک پشت؟ + ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2017
کدام سریعتراست خرگوش یا لاک پشت؟ + ویدیو
لاک پشت های پوزه عقابی، و همچنین لاک پشت های سبز و سر بزرگ، در حال حاضر کمیاب شناخته می شوند. این گونه‌ها هستند که اغلب زباله‌ها را با غذای آشنا اشتباه می‌گیرند: لاک‌پشت‌های سبز کیسه‌های پلاستیکی به دلیل شباهتشان به چتر دریایی را می‌خورند و سر بزرگ‌ها درب بطری‌ها و دیگر اشیاء کوچک را به دلیل شباهتشان به حلزون‌ها، می‌بلعند. دانشمندان همچنین دریافتند که بچه لاک پشت ها به دلیل بی تجربگی، زباله بیشتری می خورند.
عبدالکریم وتان، از مرکز تحقیقات حرا در مسقط گفت: "اگر ما این لاک پشت ها را از دست بدهیم، اکوسیستم محلی خواهد مرد." حامیان محیط زیست در امارات در حال تلاش برای مبارزه با ناپدید شدن لاک پشت ها هستند. آنها حیوانات بیمار را پیدا می کنند، آنها را نجات می دهند و آنها را بازپروری می کنند.
در سال 1985، دانشمندان همچنین مطالعه ای بر روی لاک پشت هایی که در امارات مرده بودند انجام دادند. بر اساس داده ها، هیچ یک از لاک پشت های یافت شده در سواحل خلیج عمان پلاستیک نخورده بودنند. از آن زمان امارات به یک مرکز تجاری مدرن که به خاطر فرهنگ مصرف‌کننده‌اش معروف است، تبدیل شده است. نمک‌زدایی آب با کربن فشرده بخش زیادی از پوشش گیاهی را از بین برده است و جزایر مصنوعی ساخته شده در قرن گذشته صخره‌های طبیعی و لانه لاک‌پشت‌ها را از بین برده‌اند.
کریستین هندرسون، بوم شناس سیاسی در دانشگاه لیدن می گوید: "همه شواهد حاکی از تخریب اکوسیستم دریایی خلیج فارس است".
بندر اصلی امارت شارجه و کلبا شهری در این امارت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала