آیا دانشمندان راه درمان عوارض پساکرونایی را پیدا کرده اند؟

© Depositphotos.com / Snowingقرص
قرص - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در شهر ایروین ایالات متحده آمریکا به این نتیجه رسیدند که بیماران مبتلا به عوارض طولانی مدت پسا کرونایی 19 با مصرف روزانه آنتی هیستامین ها تقریباً بطور کامل از شر آنها خلاص می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، تعداد زیادی از مردم عوارض پسا کرونایی را بسیار حادتر از خود این عفونت تجربه می کنند.
البته اکنون به سختی می توان گفت که داروهای آنتی هیستامینی با کارایی 100 درصدی عمل می کنند یا نه. با این حال، دانشمندان امیدوارند که این سوابق بتواند تحقیقات را در مسیر درست برای درمان‌های آینده هدایت کند.
در حال حاضر هیچ درمان مبتنی بر شواهدی برای عوارض پس کرونایی (لانگ کووید)، که به عنوان اثرات SARS-CoV-2 (PASC) نیز شناخته می‌شود، وجود ندارد، اما آنتی‌هیستامین‌ها امیدوارکننده هستند زیرا مصرف روزانه آن‌ها تا زمانی که با سایر داروها تداخل نداشته باشند، به‌طور کلی بی‌خطر است.
داروهای امیدوارکننده جدیدی برای درمان کرونا معرفی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
داروهای امیدوارکننده جدیدی برای درمان کرونا معرفی شدند
مطالعه جدید در مورد اثربخشی این داروها شامل دو بیمار بود. اولین آنها یک کارمند پزشکی حدوداً 40 ساله از ایالات متحده است. او در ژانویه 2020 به ویروس کرونا مبتلا شد. سه روز پس از اینکه بیمار شد، "به سردرد و خستگی مفرط گرفتار شد."
چند روز بعد، او دچار بثورات شد و شروع به تجربه درد قفسه سینه، تب و تعریق شبانه کرد. علائم شدید به مدت 24 روز ادامه یافت، اما حتی پس از بهبودی، بسیاری از علائم ادامه یافت. در مارس همان سال، او شروع به گزارش یک عارضه جدید : مه مغزی کرد.
این بیمار فقط زمانی که در ژوئن 2020 برای درمان آلرژی خود پنیر آنتی هیستامین مصرف کرد، ناگهان احساس بهبودی نمود . او شروع به مصرف روزانه 50 میلی گرم دیفن هیدرامین کرد و بعداً این موضوع را به دکترش گفت تا با هم داروی مناسب تری پیدا کنند.
این بیمار اکنون بیش از 9 ماه است که تحت نسخه 50 میلی گرم هیدروکسیزین پاموات بوده و علائم خستگی، مه مغزی، عدم تحمل ورزش و درد قفسه سینه تقریباً از بین رفته است. او می گوید که به شغل تمام وقت خود برگشته و به میزان 90 درصد به شرایط پیش از بیماری خود رسیده است.
بیمار دوم، یک معلم میانسال، داستان مشابهی دارد. وی یک ماه پس از آلوده شدن به ویروس کرونا همچنان از درد مفاصل، بی خوابی، تپش قلب و مشکل در تمرکز رنج می برد. یک سال بعد نیز این عوارض ناتوان کننده باقی ماندند.
یک روز، بیمار به طور تصادفی آنتی هیستامین خود را از فکسوفنادین به 25 میلی گرم دیفن هیدرامین تغییر داد، زیرا یافتن دومی آسان تر بود. صبح روز بعد متوجه شد که مه آلودی و خستگی مغزش بهبود یافته و بنابراین به درمان به همین منوال ادامه داد. بیمار اکنون 25 میلی گرم دیفن هیدرامین در شب و 180 میلی گرم فکسوفنادین در صبح مصرف می کند و می گوید که به میزان 95 درصد حالش بهتر شده است.
در سال 2021 نیز یک مطالعه روی 49 بیمار دچار عوارض طولانی مدت ویروس کرونا نشان داد که سیستم ایمنی آنها در حالت آماده باش قرار دارد. علاوه بر این، بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه که آنتی هیستامین مصرف کردند، بهبود بالینی در عوارض پسا کرونایی خود را گزارش کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала