اولیانوف: در مذاکرات احیای برجام رو به جلو پیش می رویم

© Photo / IRNAاولیانوف: در مذاکرات احیای برجام رو به جلو پیش می رویم
اولیانوف: در مذاکرات احیای برجام رو به جلو پیش می رویم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیام توئیتر خود اظهار داشت اعضای مذاکرات برجام به طور مشخص در جهت دستیابی به اهداف پیش می روند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در حساب توئیتر خود نوشت:" دیدار مفید دیگری با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برگزار شد. ما در مذاکرات وین در مورد برجام مشخصا در حال حرکت به جلو هستیم."

شایان ذکر است، دور هشتم مذاکرات احیای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران روز سه شنبه در وین ازسرگرفته شد، البته نشست رسمی کمیسیون مشترک هنوز در کار نبوده و مذاکره کنندگان به نشست های غیررسمی با قالب های گوناگون پرداخته اند.
پیش از این، اولیانوف با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای مذاکرات وین ملاقات کرد، که در آن دیپلمات ها بر لزوم تشدید مذاکرات و جستجوی راه ها و ابزارهای خلاقانه برای حل و فصل مسائل باقی مانده به منظور هموار کردن راه برای بازسازی توافق کردند.
اسرائیل و برجام   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اسرائیل و برجام
در حال حاضر مذاکراتی در وین برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در جریان است. در 27 دسامبر، دور هشتم آغاز شد. حتی در دور هفتم، در آذرماه، طرفین بر سر دو پیش نویس توافق به توافق رسیدند که طرف اروپایی مواضع ایران را در آن گنجانده بود. به گفته باقری کنی، نماینده ایران، مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیشرفت در وین را اندک ارزیابی کرد و از تهران خواست این موضوع را جدی بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала