هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی ۳۸ بار یمن را بمباران کردند

© Photo / IRNAهواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی ۳۸ بار یمن را بمباران کردند
هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی ۳۸ بار یمن را بمباران کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۳۸ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را بمباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی ۱۱ بار شهرستان حرض استان حجه و ۱۶ بار مناطقی در شهرستان‌های باقم و کتاف استان صعده را بمباران کردند.
ایران از سازمان ملل برای اقدام فوری جهت توقف کشتار مردم یمن  درخواست داد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
ایران به سازمان ملل برای اقدام فوری جهت توقف کشتار مردم یمن درخواست داد
بر اساس این گزارش، جنگندهای ائتلاف سعودی، چهار بار استان مأرب، یک بار استان البیضاء، ۲ بار منطقه الربوعه در محور عسیر، یک بار منطقه نجران و سه نوبت نیز شهرستان‌های سنحان، السبعین و بنی حشیش استان صنعا را هدف قرار دادند.
همچنین بنابر اعلام منابع نظامی، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ساعت گذشته ۶۸ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.
ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته به شدت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.
در یمن از سال 2011 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی و عملیات خود علیه انصارالله را آغاز کرد. ، ایران از انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала